Ni som gillar majonäs
Vilken majonäs (som är bra naturligtvis, inte smakförs. eller light variant etc.) kan ni rekommendera? Nått produktnamn som är bättre än andra; hittar ingen bra i min närbutik; så om nån har en ide?

Coops äkta majonnäs.
Tack Spadermad. Nån annan som har en majjofavvo?
Hellman´s Real mayonaise är supergod och har bra innehåll. Rätt dyr dock! Köper den på Coop forum
Ska hålla utkik i affären, Tack.

Egengjord är normalt bäst.
Håller med Pasi där..egengjord e godast 
Jo, såg recept på egengjord majjo i en tråd, men där innehöll det kokosfett, något jag försöker hålla mig undan. Annars lät den smarrig…

#7 Kan alltid köra ren rapsolja….orsaken att byta raps mot kokos är av hälsoskäl.
"Hellmans real mayonnaise" är solklart den bästa köpesvarianten. Det är den enda köpesmajonäsen som är riktigt god att äta naturell tex. på ägg.
Som någon konstaterade, tyvärr snordyr (drygt 35:- för 295 ml. på Maxi) och dessvärre med en flaska som gör den än mer odryg (förutom smaken
).
Man måste ta en kniv och skrapa ur den när det inte går att skaka/klämma ur mer… för då finns det fortfarande mycket majonäs kvarlämnat i kanterna. Men som sagt, urgod!
VH!/Kricko.
#1 Den jag kollade på som var coops orginal innehöll bara 42% fett eller något och mycket mer kolhydrater än den som jag köper som är 80% i

Coops äkta majonnäs har i alla fall bara 1 gram kh/100 g. Man kan alltid lägga till mer fett vid sidan om!
Hellman's görs på sojaolja, värt att ha i åtanke om man är lagd åt det mer hälsosamma hållet.
Rydbergs klassiska majonnäs är låg i kolhydratnivån och är dessutom utan en massa tillsatser, den bästa jag sett bortom hemgjorda.

Jag hade ingen aning om att rydbergs gjorde majjo. Det får jag ta och kolla in. :)
#13 Den står inte i vanliga kolonialhyllan där allt håller i några år, utan är en färskvara som står bland såserna ovanför köttet. I plastflaska. Och till köttdisken skall vi alla ändå!
Om jag inte gör egen majonäs så använder jag Kavlis ekologiska KRAV-märkta. Inte fantastiskt god men funkar när man gör coleslaw eller röror..

Ja, jag har sett deras andra såser!
såserna ovanför köttet! Det är nog olika var de ställer såserna, hos oss har de en egen kylhylla!
på ica kvantum i söderhamn står de ovanför köttet och även på konsum i Bergvik. klart det kan skilja mellan butiker men jag ofta sett dem på det stället!
jag menar bara att man inte kan vara säker på det! Jag tror inte det står ovanför köttet i nån av det tre affärer jag oftast handlar i. Man får leta eller fråga om man inte hittar…
ja precis, men det är ju bara bra om man kan ge råd till andra så kanske dom slipper irra runt o fråga ;) förresten så kan jag ha fel, kanske tänker på rydbergs beasås
köpte den häromdan o då stod den ovanför köttet. ska kolla majjon nästa gång!
Björnekullas majonnäs, 1% kolhydrater och jättegod.
Fast det är en lokal NV-skånsk fabrik och jag är osäker på spridningsområdet.
Ingredienser Björnekullas: Olja, ägervatten, äggula (saltad), rödvinsvinäger, senapsfrön (gula), socker, ättiksysra, salt, citronsyra, stabilisator (E412, E415), kaliumsorbat, Na-sorbat, betakaroten, modifierad stärkelse (E1442), xantangum (E415)
Ingredienser Rydbergs: Vegetabilisk olja, vatten, äggula, senapsfrö, socker, salt, ättika, kryddor

Jag måste verkligen få tag i den där rydbergs!

Jag äter helst Findus. Köpte Kavlis när jag fick någon specialrabatt, men den är ruskigt söt jämfört med Finus. Är Findus mycket o-bra?