Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1277 ggr
Sheena
0

ömtåligare hud..?

Kan lchf ha någon inverkan på hudens tålighet/känslighet tro?

Har de senaste månaderna fått så ömtålig hud, blivit jätte känslig för smällar, skärsår. Samtidigt som jag inte uppfattar så mkt känseln av dessa. Som nu senast i morse, råkade slå emot tummen mot sänggaveln, en liten dutt kändes det som, bara det att det blev ett ordentligt jack som blödde ganska rejält.

Känns som att jag alltid har plåster på, mestadels händerna men även armar o ben nuför tiden. :(

Kan detta bero på kosten eller kan det finnas nån annan förklaring. Nån som känner igen det?

Aniara4
0

Om man äter mycket fiskolja/omega 3 kan blodet bli mer lättflytande vilket möjligen kan göra att man blöder mer.

fridelfina
0

Nej min erfarehet är att det är tvärtom. Vanligtvis så är jag så känslig i huden att det "sprakar" i den om någon tar i mig, men det försvann med lchf. Huden vart mjuk och följsam.

Sheena
0

hmm.. men nä det gör jag ju inte. tar inga såna typer av tillskott. endast aco.s kvinna med bla folsyra o d-vitamin.

äter lchf sen jan -09, oftast runt 10-15g kolh/dag. lite grann grönsaker till varje måltid, mkt fläskkött. små avsteg nån gång emellanåt och mår otroligt bra på denna kosten.

tycker bara det känns lite konstigt att känna så lite när jag slår mig. är en klumpeduns så jag e van att smälla i här o där :) men det brukar ju kännas ordentligt.