Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4432 ggr
nettan112
0

rubbas menscykeln?

Jag är nu inne på min 4;e vecka och undrar om någon här fick sin menscykel rubbad. Borde fått min vid det här laget men icke sa nicke……..

Tacksam för svar!!

Mojjan73
0

Njae min rubbades inte direkt men den höll i sig ganska länge.. fast jag tänkte att då hade jag nog mkt att rensa ut. *fniss*

fialiten75
0

Det verkar hända saker med hormonerna när man äter såhär, en del blöder mer, en del mindre, en del får mindre ont osv osv.. så det kan säkert vara så att kroppen är lite chockad och håller på att ställa om sig. Jag fick konstiga mellanblödningar i början :P

Så om du inte misstänker att du kan vara gravid så är det nog bara att vänta

Johanna-Soderlund
0

Ja menscykeln brukar rubbas, speciellt i början.

Om du mår bra för övrigt så tycker jag att du ska avvakta. Om mensen inte kommer tillbaka kan du prova öka lite på kolhydraterna.

lizaohman
0

Eftersom detta är en hormonbalanserande kost, så förväntade jag mig att märka av kostomläggningen på menscykel/mängd samt huden. Och visst har det blivit påverkan. Men inte tänker jag börja äta kolhydrater för det.

nettan112
0

Gravid hoppas jag ju inte att jag är, är 36 och har 2 barn 7,8 år så det räcker bra för mig :)

Avvaktar ett par dar till och håller tummarna…..

roggan
0

Jag har också märkt rubbningar. Fick en veckas för tidig blödning denna gång o det håller i sig. Har dragit ner rejält på kolhydraterna för att få igång fettförbränningen o då kom detta som ett brev på posten

lil-sis
0

Jag blöder varannan vecka.

MEN jag tror att det mest beror på att jag har slutat med p-sprutor. Det visar sig med tiden antar jag. Det är så lite så det stör inte, har visserligen ont men det löser två ipren.

odezza
0

Jag fick tillbaka min menscykel… jag var 49 då jag började med LCHF, och trodde att min fertila ålder i princip var över… nu är jag 52 och längtar fortfarande efter att få bli kärring på riktigt! Flört

"still lost in space and time"

Trulte
0

Min mens kom i gång nästan på en gång jag började med denna kost. Men om jag äter en massa kolisar så rubbas den igen.

Jag vill också nämna att min ämnesomsättning har varit lite i underkant och den har blivit normal på dessa 6 månader jag har hållit på.

Tror att om mensen inte kommer igång efter ett tag så kan det vara så att man inte äter ordentligt eller att det är något annat som är fel. Kan inte tänka mig att en naturlig kost ska ge mens rubbningar, då är det något som inte stämmer. Mvh Trulte

Solpuss
0

Här finns en länk till en annan mens-diskussion. :o)

Hormonspunk?