Hur slipper man allt spam??
Jag är så förbaskat trött på att få uppemot 100 spam varje dag. Har kanske 5 mailadresser igång just nu och det hopar sig….
Hur gör ni andra? Jag har både Telia och Tele2 bland annat och jag är mycket nöjd med adresserna men vill slippa allt spam. Tror inte ett spamfilter är grejen så det oxå ramlar in oväntade mail rätt ofta och de vill jag iju nte missa.
Byter ni adresser med jämna mellanrum eller vad göra??
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag har samma problem men hyfsade spamfilter.
Ett tips jag fått är att ha ett skiljetecken typ _ i mailadressen, men vet inte själv om det fungerar.
Numer pensionär i Nynäshamn
Här hemma byter vi idte adress utan vi har ett filter via http://www.spamexperts.com/ som verkar fungera bra
Förut hade jag en e-postadress som jag haft i 15 år då filtrerade jag för hand på alla ord som var vanliga: typ sex, spel gratis åsånt.
Det gick åt massor av tid, så jag bytte adress och nu har jag Norton säkerhetspaket, ser inte röken av något spam. En gång i veckan typ får jag mail som de sätter i "karantän" å då kan jag kolla om det är något jag vill läsa. Det tog lite tid i början att lära programmet vad som var spam och vad som var kompisar med udda adresser, men nu tänker jag knappt på att jag har det.
Sen gäller det väl att ha olika epostadresser, sådana som man har på epostlistor kan lätt bli utsatta för spamatacker. Så behåll en adress till dina närmsta. Lycka till! hatar spam och reklam i brevlådan…
Jag har inte heller något spam, tack och lov.

Jag har _ i en av mina adresser - får spam ändå… och håller med om att det är så irriterande…

Började plötsligt få spam på en av mail-adresserna trots ett - i adressen.Skaffade Spamfighter,gratis version naturligtvis.Funkar hyfsat,alla spam lägger sig i egen mapp.Det är lättare att kolla igenom den mappen för att se om det hamnat något "tillåtet"udda mail där än att ha spam huller om bladder bland de vanliga mailen.

Jag bytte e-postklient från Outlook till Thunderbird. Den är gratis och har ett inbyggt spamfilter, och på bara några dagar lärde den sig vad som var spam och vad som var riktig mail.
All spam skickar jag direkt till papperskorgen, men slänger en blick där nån gång i veckan, så inget riktigt mail hamnat där och jag tror bara att den missat 1 gång på 1 månad.
Man ska inte lägga ut sin epostadress på internet för då får man många spam.
Jag lägger inte ut min adress men jag surfar lite och deltar på några forum likt denna. Tycker det är förjävligt med dessa spam och fattar inte hur regeringen tänker när de låter detta fortsätta.
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag har två adresser, en som jag lägger ut och en som jag inte lägger ut… den jag lägger ut använder jag bara för att skicka till dem jag vill tala om min riktiga adress till…samt till MSN.

Jag måste vara lycklig - jag har inget problem med spam. Nu har jag Online (telenor) och betalar för virusscan och det är möjligt att det är ett filter också, men jag har inte fått något virus på flera år och heller inget spam -utom några spridda "kenya-mail"…
Jag har alltid en hotmailadress som jag lägger ut om det krävs tex en registrering. Den kan man byta om det blir för mycket. Förövrigt så har jag Spamfighter som är suveränt. Mailadressen eller domänen jag blockerar blir blockerad för alla andra världen över som använder Spamfighter.
jag har inte spamfilter, jag byter mailadress ofta och har flera olika (en till spam en till annonser o forum o så en privat/hem), lägger aldrig ut mailen hem på nätet och skyddar med att sätta X och skriva AT istället för @
Grodan: Nu hänger jag inte med..
Du skriver att du skyddar med att dkriva x eller AT. Vad menar du med det?
Om man skriver så som grodan beskriver så kan adressen inte klickas på utan måste skrivas ut manuellt när man vill skicka till den adressen. Kanske jag fattat fel?
Nej Mervi Du har fattat rätt. Om jag skriver min msn så skriver jag
kusinvAThotmail(punkt)com
Detta förstår inte de programmen som letar adresser till spam.
Ni som läser det vet säkert hur ni skall få till en adress av detta.
Spamfighter har jag kollat lite på. Där får man köra en månad gratis och sen välja om man vill ha deras 'standard' eller så betala för den mer avancerade versionen. Jag vill inte betala. Har ännu inte testat den, men ni som kör den använder ni standard eller hur har ni gjort??
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag har haft ett GMail-konto ett bra tag nu, och tycker att spamfiltret de använder fungerar jättebra. Det är ytterst sällan något sorteras fel - och man kan hela tiden "lära" spamfiltret genom att välja om ett visst mail faktiskt var spam, eller att det INTE var spam.
Skickar gärna inbjudan till den som är sugen på att pröva -- men nackdelen är ju att då får man ytterligare en ny mailadress. Dock går det ibland att skicka vidare all mail från sin gamla adress automatiskt.
precis mervi å margareta 
innan jag kom på AT skrev jag något liknande: