Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4006 ggr
fatsdomino
0

Stevia till salu

4 burkar Stevia  a 150 gr. Hög kvalite!

Pris 75 kr styck.Finns i Stockholms innerstad.

Skickas ej !

konichiwa
0

Blir nyfiken :-)

Varför har du 4 burkar?

Varför skickar du inte?

Schysst nick, jag älskar Fats musik!

buttercup
0

eventuellt intresserad, men vad är det för typ? flytande? raffinerat eller naturligt pulver? har du nån länkt till nåt särskilt märke? :)

[Pennylane1]
0

herregud! Om jag bodde i Stockholm och var på jakt efter Stevia skulle jag slå till direkt! Nu har jag redan en påse hemma men det här är ju ett fantastiskt bra erbjudande att prova till ett mycket bra pris oavsett vilken sort det är. Hoppas du fått privatmess för jag är förvånad över det svala intresset i tråden här!

[ngupa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har också stevia som kan säljas, de kommer från friendly

det är två burkar 40g grön stevia (den ena pyttelite taget ur)

och en burk 25g vit stevia

Jag säljer dem för 100 kr och frakten får köparen stå för.

pm´a om det finns intresse för detta paket.

annelie-huskvarna
0

Är det någon skillnad på vit ochgrön stevia?

lizaohman
0

färgen?  Tungan ute

[ngupa]
0

vit stevia har inte samma bismak (lakrits) som den gröna har.

[Pennylane1]
0

Det gröna är väl helt enkelt torkade pulveriserade blad? Medan den andra har ETT av sötämnena i bladen utvunnits, och det är  mer koncentrerat också tror jag

mumin61
0

Jag skulle gärna köpa, men har inte möjlighet att åka till Stockholm bara för det. Synd att du inta skickar.

[ngupa]
0

#9 jag skickar se #4 fast mitt paket kanske inte är av intresse….

[Pennylane1]
0

tja det är 45 gram mindre för 33 % dyrare pris och den gröna stevian är väldigt mycket odrygare plus har bismaken (förutom att det kanske var lite fräckt att komma med det i fatsdominnos tråd)  men visst, det är inte dåligt pris det heller!

[ngupa]
0

ja ibland blir man tillsagd att starta nya trådar ibland tvärtom, dvs håll dig till redan startade…

ja inte vet man (läs: jag) när man gör vad…

[Pennylane1]
0

jo men om en person bjuder ut något och försöker få napp så kanske man inte ska in och konkurrera där förrän han fått det?

[ngupa]
0

H*n har ju napp i #1 o #2 Glad ,  sedan att det inte går att pm´a #0 då sajten ej är aktiverad är lite mysko Obestämd + att #0 är mycket billigare Gladså det kändes inte som någon kunkurrens alls.

#0 Jag ber så mycket om ursäkt om #0 känner sig "påhoppad". Skäms

mumin61
0

ngupa

Jag vet inte om jag vill ha grön stevia om det är bismak på den. Jag har inte provat vit heller iof, men den ska väl inte ha nån smak utan bara smaka sött vad jag har förstått. Annars hade jag visst varit intresserad av att köpa av dej.

[ngupa]
0

Skulle tro att #0 är grön stevia, vore märkligt om den vita kunde vara så billig för så mycket. Obestämd

Den gröna smakar sött med lakrits smak. Passar säkert i te och bakverk där lakritssmak kan göra sig. Påminner lite om lakritsrot tror jag…

Den vita ska inte smaka något och man använder ytterst ytterst lite, den är jätte söt.

[mejja]
0

vad är stevia? nåt man sötar med har jag förstått men varför är det så dyrt o går det inte att köpa i en vanlig mat affär?

[Pennylane1]
0

det utvinns ur en växt som man använt i Parguay under väldigt lång tid, den heter sötflockel på svenska. Du kan inte köpa den i vanliga affärer för den är inte godkänd som livsmedel här. Däremot kommer den nog att bli det, den är godkänd i Japan t.ex.

[Pennylane1]
0

datorknas

[Pennylane1]
0

det hängde sig, dubbelinlägg

[mejja]
0

oj det lät exotiskt..nåt man får smuggla in o gömma längst bak i skafferiet o som man blir glad o rolig av om man äter..Tungan ute närå

är stevian bättre att använda än sötningsmedel? det är naturligt förstås o inget konstgjort skit m aspartam eller dylikt.

[Pennylane1]
0

ja det ska vara ok , höjer inte blodsockret och det är väldigt sött, ett par hundra ggr sötare än socker så man använder så ytterst små mängder, man måste dosera med största försiktighet.

Finns ett till som är ok och det är sukrin. Det doseras ungefär som socker och smakar som fruktsocker.

[mejja]
0

jag sökte på sötflockel o hittade nån sida som sålde frön, jag tror jag ska testa att så själv

[Pennylane1]
0

lycka till!  Jag köpte en planta på tradera men den dog, flera som misslyckats härinne också. De ska vara nåt år innan man kan skörda och de måste övervintras frostfritt men inte så varmt som i rumstemteratur.

[mejja]
0

en utmaning då ;) jordkällare på vintern kanske funkar

[Pennylane1]
0

mja, den måste ju ha ljus också

[mejja]
0

hmm..tror du det under vintervilan? får väl köpa sukrin då om det går åt pipsvängen :))

[Pennylane1]
0

ja den ska ju inte fälla bladen eller så så ljus måste den ha, bara inte rumsvärme. Har iofs hört att det KAN funka att ha den inne, men det är inte alls säkert

mumin61
0

Tyvärr ska vi nog inte hoppas på att Stevia blir godkänt till försäljning som livsmedel i EU.

Jag hade en liten diskussion med Eskil Erlandsson (jordbruksministern) i lördags. Han menar på att Stevia inte är konstaterat ofarligt att äta. När jag frågade hur i hela världen då aspartam kunnat bli godkännt, menade han på att det finns så mycket sötningsmedel som inte är bra, så det var onödigt att godkänna fler!!!

Det finns inga planer inom EU att godkänna Stevia.

Däremot är det inte förbjudet att köpa till sej själv från utlandet, t ex i USA ska det vara tillåtet att sälja Stevia.

volley
0

Hej

jag köpte Stevia men jag tyckte inte om smaken.

Aniara4
0

Jag har det vita pulvret, och jag tycker det också har en lite lakritsaktig bismak, som stensöta ungefär.

[Pennylane1]
0

# 29 man kan ju köpa även från sverige? På nätet.  Tyskland också.

[Pennylane1]
0

Sukrin är definitivt godare, men det blir väldigt dyrt. Stevia passar bra till vissa saker. Söta drycker med t.ex.  Någon bismak finns inte i mitt vita pulver iallafall…  (premium) men det är ju så känsligt att dosera får man för mycket blir det äckligt sött… som suketter ungefär, när man snodde dom ur pappas lilla ask som barn… ;-) man tyckte (intalade sig) att det var skitgott… huvva!

fatsdomino
0

Ursäkta !!

Har inte haft tid att svara på bloggen men är det någon som fortfarande är intresserad av att köpa STEVIA så är mina 4 burkar med vitt pulver a 150 gr. kvar Pris per styck 75 :-

Andina
0

Hej Fatsdomino,
Jag finns i Sthlm - och är seriöst intresserad. (Trodde nog att du sålt dem på en gång…) Jag hämtar gärna.

Men jag vill gärna veta vilket märke de är/eller varifrån du köpt dem och om de smakar mkt "lakrits" (även en del "vit stevia" smakar mkt 'lakrits').

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

fatsdomino
0

Märket är Biorch Sweet den är väldigt dryg så tar man väldigt lite så tycker inte jag att den smakar mycket lakrits.

Jag bor i Thailand och jag har köpt dom på Foodland som är en stor livsmedelskedja.

fatsdomino
0

Hej Andina!

Jag har en öppen burk så du smaka innan du köper,skrev fel namn

BIORICH SWEET skall det vara..Jag är svensk men bor vinterhalvåret i Thailand och kör själv LCHF med gott resultat.

[Pennylane1]
0

aldrig hört det nemnet men det är en sorts stevia iallafall,ser jag!

buttercup
0

fatsdomino: jag är nog intresserad av en burk eller två, men jag smakar gärna lite om det går bra. Jag PMar dig :)