Kvinnofråga
Läst mycket om mens här men jag har de motsatta problemet. Väldigt lite mens förra gången och hur lite som helst denna gången. Uppsvullen och mensvärk som man hade som tonåring. Men bara prickar till mens. Kan inte knäppa byxorna för magen svullnat. LCHF sedan september. Har kopparspiral. T o m låren har svullnat men inget upp på vikten. Kan de bli så med LCHF. haft riklig mens tidigare. Brukar lägga på mig mensvikt men inte svullna så här utan de brukar vara jämnt fördelat. Inte mage och lår.
Inte fuskat med maten utan tvärt om eftersom jag har så ont så blir man inte hungrig alls. kanske denna fråga inte hör hemma på denna sida men man kan ju alltid fråga om fler fått mindre mens av LCHF. Tycker man läser om mindre värk, inte mer.

Min mens försvann när jag åt strikt LCHF, det samma har jag hört från flera andra. Det kanske inte passar dig att äta som du gör nu, jag rekommenderar att du ökar på kolhydraterna en del.

Jag får mindre mens när jag äter LCHF, än vad jag hade tidigare.
Väldigt många har rapporterat övergångsbesvär i mens-cykeln, med diverse olika symptom. När man tänker på det så är det väl väntat att vi kvinnor märker av hormonbalanseringen mest på hud och mens. Detta är dock övergångsbesvär, som sagt orsakade av hormoner, och det kommer att rätta till sig. Finns ingen anledning att dra ut på eländet genom att börja äta kolhydrater igen, är min åsikt.
Tycker bara inte att de borde vara övergångsbesvär som börjar nu efter 9 månader på denna kost
Mindre mens och utebliven pms, mycket regelbunden (har alltid varit som en klocka innan) fast nu är det ännu mer punktlig ca 24 dagar mellan…..
Ingen svullnad och mår som en prinsessa numera! 
Jo, men det tar ju ett tag innan hormonerna påverkas så mycket så att menscykeln rubbas. Det brukar vara andra besvär som dyker upp före. Men som alltid är det olika från person till person. Jag hade ätit i nästan ett år när mensen helt plötsligt kom med två veckors mellanrum.