Det ser gott ut!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Det var det! :)

Du skriver på din blogg att du steker dom i ugnen, lägger du dom bara i en form, på hur många grader och hur länge? Jag orkar heller inte stå vid spisen i all evighet. 
# 3 då kan du också testa att spritsa ut en lagom klutt av smet i handen i en spritspåse utan tyll, eller en plastpåse med ett par cm stort hål klippt i hörnet, och lägga den i formen, snabbt och smidigt!

Jag brukar göra köttbollar med hjälp av en glasskopa. :)
Men hur länge låter du dom vara i ugnen? Hur många grader ska den stå på?
Lägg gärna in en kopia av receptet här på KiF också. Det har hänt tidigare att en blogg har försvunnit något år efter att recept har länkats till, så att länken har blivit död. Och det är ju inte kul när man tror att man har hittat något bra recept, och sedan kan man inte få fram det.
hej, har just nu gjort köttbullarna, de är jättegoda.
Massan blev litet lös, så det var lite jobbigt att vända de, men det gick bra. Jag stekte de i halva smör-halva rapsolja.
När jag stekt halva mängden, tänkte jag att det inte vore dumt att göra en annan smak på. den andra halvan har jag tillsatt ett ägg, de brev också goda och fluffiga.
Nästa gång ska jag nog blanda i en lök och kanske lite hackad persilja. Och bacon eller ost. Jag ska prova experimentera! 
Tack för receptet

Jag brukar steka dom i ugnen på typ 200 grader på en plåt bara. Rullar dom "för hand". Tills dom är färdiga :), det tar inte alltför lång tid, en kvart kanske….
#8 Hej, kollade din blogg, mums…… en fråga, till din Chokladmousse med mascarpone och en ruta smält blockchoklad så undrar jag hur mycket mascarpone du använde… ? 

Hmmm, det är ju en smaksak, men jag tror jag tog 1/4 burk till en portion.

Oj! Fressten! INTE blockchoklad. Mörk 86%-ig, Marabous har bara 19 kolisar/100 gr….
testade just dchokladdmoussen och MADRE MIA vad gott!! Tog två droppar stevia också

Kolis -
hur vet du när köttbullarna är färdiga?
Det var jag som skrev fel…. självklart menade även jag marabous 86% mörk choklad…..
Jag tog ½ burk vilket blev jättemäktigt och jag orkade inte äta upp allt…. :)
Men superduperbra när man är sugen på något gott som inte är alltför kolisrikt….. :)