Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 7048 ggr
sophiebirken
0

smärtor i skelettet

Detta är inget allvarligt eller så och handlar inte om kosten så mycket som om viktminskningen. Det som händer är att jag får så galet ont i alla ytliga ben i kroppen!

Häromkvällen trodde jag att jag la mig på mannens hand men det var mina egna revben som skavde! (Lite roligt men ändå ont! :) Höftbenen gör så ont att jag nästan inte kan sova ordentligt, känns som om jag ligger på stenar. Nu när jag sitter här och skriver skaver armbågarna mot skrivbordet och det värker upp i armen. Satt på en trappa och pratade i telefon i solen i förra veckan och hade ont i "rumpbenen" i flera dagar så att jag knappt kunde sitta i soffan ens.

Någon annan som har det såhär? Förstår att det inte är något farligt och att det bara är benen som inte är vana vid sånt här tryck utan en massa mjukt fett, men ändå… :)

fialiten75
0

*L* låter som om du kanske inte ska gå ner mer i alla fall ;)

sophiebirken
0

nja, behöver gå ner helst tio kilo till i alla fall. förmodligen har det med takten att göra… :)

ingrid-in-sweden
0

Jag vet PRECIS vad Du talar om!

Min stackars bättre hälft led av detta i början av LCHF i massor och mängder och vi tror ju att mycket ju var/är muskelfästen som är vana at vara inbäddade i fett och numera får jobba i andra positioner och på andra sätt än tidigare. Vi trodde det länge var övergångs/omställningsbesvär men det pågick för länge.

Det gick över efetr ett antal månader. Jag fick bara en liten del av detta lyckligtvis men i mitt fall komemr å går det.

lizaohman
0

AHA, så det kan vara så det ligger till, när en del medlemmar berättar att deras reumatiska värk, fibro mm blivit värre efter ett tag in på LCHF? Det är alls inte den gamla värken, det är en NY värk, men eftersom fibro gör ont precis vid muskelfästena, så TROR de att det är samma slags onda!?

ingrid-in-sweden
0

Det låter logiskt…..vi har inte fibro men bidde väldigt väldigt rädda av det här, för det lät inte som vanliga besvär alls.

Stackars bättre hälften och så jag har dessutom i omgångar haft en sådan fruktansvärd träsmak, det gick inte å sitta på en vanlig stol ens kortare tider utan att det gjorde ONT. Magnesium mera vätska etc hjälpte lite men inte så mycket för 'klämde' man på de utsatta ställe märkte man ju hur mycket som hade försvunnit. Jag tror han gick ner för mycekt för snabbt ett tag. Om man nu kan göra det….

Men det här med att man blir lättare = friare och mår bätrte - njae. Vi mådde tjyvens - men det gick neråt. Nu är jag inne i en 'har ont i baken-period' igen :) så jag hoppas den blir MINDRE - där sitter det annars emd Locktite!

Andina
0

En del av oss har fått skelettvärk i början av lchf. Och det är inte helt ovanligt alls. Jag hade värk i ett par veckors tid - mot slutet lite då och då bara.
Det försvinner! Tack och lov!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

sophiebirken
0

Jag har inte varit rädd för att jag har hela tiden vetat att det berodde på viktnedgången. Jag är timglasformad och förr har det räckt med några kilos viktnedgång för att det ska börja värka i höftbenen när jag ligger ner. Nu när jag går ner mycket på hela kroppen så är det ju inte så konstigt att det gör ont på andra ställen också…

Man får försöka njuta av det istället, det är ju ett tecken på att det går på rätt håll även om det gör ont! :)

Samlivet är det dock lite svårt med! Mannen är benig och tanig så han kan knappt ta i mig utan att det gör ont.. :D

Gullilla
1

Ja nog känner jag igen detta!

Har ett uttryck för t.ex. ändan:

"Stjärtbenen" värker och det gör dom ständigt o jämt o som du säger varenda ställe där skelettet är ytligt så tål jag knappt en snuddning utan att jag hoppar högt o vrååååålar! Min läkare gissar på att jag går med ständiga skeletthinneinflammationer men varför kan han inte gissa sig till! Har varit så här i många många år!

Skrev Gunilla/Gullilla

Bättre att le än att vara le

sophiebirken
0

Gunilla, har du pendlat i vikt? Kommer det och går eller är det likadant hela tiden?