10 kilos klubben.
Då har man ramlat ner i -10 kilosklubben, efter 10 veckor med LCHF så har jag gått från 103 kilo till 91 kilo!
Det konstiga är att den senaste veckan har jag tappat 2 kilo, vägde alltså 93kilo i onsdags. Undrar om det beror på att jag nästan helt uteslutit mjölkprodukter, eller pga att jag faktiskt ökat portionsstorlekarna igen? Eller både och?
Jag har ju inte jobbat normaltider (8-15) på över en vecka och återigen haft full kontroll på vad jag fått i mig. Har jobbat halvtid, börjar 11 slutar 15, så frukost före och lunch efter jobbet har jag haft koll på vad jag fått i mig.
När jag jobbar heltid får jag ta det som finns till hands (jobbar i ett kök för äldreboende) och det blir då oftast för små portioner, ägg, majonäs och obskyra ostskivor känns inte så optimalt.
Vill inte slarva med kolintaget men har kanske slarvat så det blivit lite åt svälthållet istället. Kommer jobba halvtid kommande vecka också men sen blir det heltid hela sommaren.
Vill passa på att tacka för alla goda råd jag fått/snappat upp på denna sida och på kostdoktorn samt allt jag läst av/om sten sture skaldeman, ni gör alla ett jättejobb.