Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1568 ggr
annica80
0

EUREKA!!! Jag har det!

Satt på tåget på väg hem idag och funderade just om lchf osv.. iaf så kom jag att tänka på denna "sambo-sjuka" som är så utbredd. Alltså när man hamnar i förhållande så tjåkkar man till sig. Men så kom ja på att det är nästan (om inte enbart ) män som jag känner som tjåkkat till sig! Hur kommer det sig? Så jag har en liten teori =) here it comes!

Eftersom kvinnor generellt sett är mer kroppsmedvetna och fettjagare och männen inte är det utan äter gärna tre biffar ist för makaronerna till (även om det är fullkorn) och är inte rädd att ta det där underbara kryddsmöret till. men när det flyttas ihop kommer tjejjens pekpinnar (läs kost) och stör hela grejjen. Alltså männen prackas på kolisar som de förut inte åt vilket gör att de vill äta oftare som i sin tur gör att de lägger på sig utan att förstå varför, de tränar ju precis lika mkt som förut!

(ja jag vet generalisering men visst är teorin bra=))

EUREKA Cool

flikkan77
0

Ingen dålig teori alls!

Själv tror jag att min övervikt kom av att jag började äta större portioner när jag blev sambo, min man kan äta hur mycket som helst och efter som jag inte har några "normala" mättnadskänslor så åt jag som honom. Har dock börjat lära mig äta mindre (normalare?) igen.

"You just have to belive…"