Trög i magen
Har ätit LCHF i ca en vecka och är fruktansvärt hård i magen. En pina att gå på toaletten. Känns som maten har klumpat ihop sig till en stor sten.
Har läst att man ska dra ner på ost och mejeriprodukter, men äter inte så jättemycket av det.
Någon med råd? :-)
En stor dos kokosfett (minst två matskedar) eller magnesium (1000mg) löser upp. Detta kan även användas för att hålla magen i trim.
Jag har märkt att fibrer ger mig förstoppning men inte ost och mejeriprodukter.
Både kokosfett och magnesium köps på hälsokostaffär men om du har bråttom med hjälp så kan du köpa koksfettet i silverpaket i vanliga livsmedelsaffären.

Linfrö !! Nu, efter fyra månader har magen blivit normal…eller kanske har vant sig. Men ååååh vad det var illa i flera månader. Höja kolhydratsintaget hjälper med….

1-2 tsk psylliumfrö i ett glas med vatten, låt dra en stund och drick. Du kommer att märka rejäl skillnad efter bara några dagar!
Jag köper Risentas, det står 1-2 msk på påsen men du får testa dig fram.
Det är inte fröna i sig som ger hjälp, utan det gelé som bildas när man blandar med vätska. Smakar ingenting men gör nytta, kan du tro!
Tack! Får prova mig fram, detta är inte kul 
För min del lärde jag mig snabbt (det var det första jag provade att utesluta ett tag), att när jag äter mkt hårdost får jag problem - däremot går det alldeles utmärkt med mjukost/färskost av alla slag.
Lycka till Tinek! Du hittar säkert snart något som får det att "lösa sig"!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

För mycket fläsksvålar stoppar upp mej antagligen för torrt suger upp all vätska på vägen ut.
Magnesium löser jag mina "magproblem" med. Det gör dessutom att jag sover bättre (magnesiumet alltså).

Linfrö tycker jag fungerar bra, alt loppfrön /physsilium.
Tack för alla råd! Började med loppfrön (eftersom jag vet sen innan att linfrön inte funkar för mig)-och jo det hjälper!