Epilepsi ifokus
Här är alla välkomna, du som har epilepsi, anhöriga, vänner, eller om du bara är nyfiken 
Kul Per - hoppas du hittar nya medlemmar här på Kolhydrater.
Vi är ju ganska många.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jo man ska försöka göra sitt bästa
Epilepsi har ju anknytning till vår kost till viss del. Enligt Karolinska i Solna ger man kolhydratreducerad kost till barn med epilepsi. Det är inte samma som LCHF men besläktat. Kan inte skillnaderna exakt.
Jag har läst lite om kolhydratfattig kost, det forskas visst enhel del om det, och vad som eventuellt kan hända på lång sikt om man använder den kosten.
Jag anmäler mig frivilligt till forskningen!
Jag har ätit kolhydratreducerat (ca 3%) under fyra år nu och har aldrig mått bättre. Det finns ingenting som någon kan säga är sämre. Tvärtom kan jag i timmar berätta om alla hälsovinster jag fortfarande får vara med om. Jag var en ganska illa utsatt medelålders kvinna som knappt orkade ta mig till och från bilen.
Idag är jag pigg och glad och hänger med på långa dagsutflykter med promenader från morgon till kväll.
Vi är många på det här forumet som kan skriva om samma sak och ändå är det så många "förståsigpåare" som inte kan låta bli att oja sig om vad som händer på lång sikt.
Tänk så här istället - vad snopet för alla dem som satsat både pengar och karriär på något som är så totalt fel. Livet är så mycket enklare än de kunnat ana. Självklart kan vi inte ha rätt - vi som hävdar att detta med LCHF är det enda rätta. Massor av företag går i konkurs och framförallt finns det inga pengar till forskning som går ut på att ta reda på att läkemedel är överflödiga.
Oj - ursäkta - jag gick visst igång ordentligt - jag gör det ibland och det är orsaken till att det här forumet finns. Jag startade det för att vi skall nå ut till hela världen med information om hur lurade vi blivit under flera decennier.
Jag har ingen som helst egen erfarenhet av den kosten, har bara läst litegrann om den.
Men det låter onekligen bra att du är så pigg 
Jag lever ett nytt liv kan man nog sammanfatta det!

Min syster har epilepsi och hon käkade LCHF under en period på 4 veckor. Hon brukar få anfall på nätterna så hon känner inte av anfallen på det viset men hon beskrev en skillnad som hon upplevde efter de första två veckorna.
Under dagarna brukade hon få de hon kallade föraningar inför anfall. Dessa ledde inte till anfall i sig men var fruktansvärt obehagliga. Hon brukade också vakna på natten med dessa föraningar och må dålig både före och efter anfallen.
Med LCHF i kroppen så försvann föraningarna och hennes anfall kom när hon sov så hon mådde aldrig dåligt innan. Sen sprack dieten hos henne för hon är dessutom sockernarkoman och fixade inte att inte äta bröd. Men hon äter fortfarande mycket fett i form av grädde och smör samt har ökat protinintaget och käkar aldrig godis. Hon mår fortfarande hyfsat.
fotnot: Syrran har haf epilesi sen 3 års ålder och har haft den i 35 år. Detta var första gången hon upplevde skillnad.
- tyvärr ser jag ingen skillnad mellam EP -anfallen och LCHF-kosten, men det finns många andra fördelar
med LCHF!
All är välkommen att bli en av oss på epilepsi, här kan du diskutera det mesta inte bara sjukdomar.