Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 867 ggr
Ann57
0

Vad kan man tänka om spikmatta??

Spikmattor har blivit populära bland mina vänner och bekanta. Många är lyriska och lovprisar dessa i många ordalag. Reklamen lovar också väldigt många friskeffekter. Jag fick låna en över helgen och har provat 2 ggr. Skönt OCH obehagligt, men somnade nästan efter ett tag. Finns det någon här som provat och har längre erfarenhet av en sådan matta. Den jag lånat har cirkelrunda plastpluttar med piggar som påminner och "softspikes" på golfskor.

lillan66
0

Min dotter har en som är grön med långa spikar på. Hon fick den av oss i födelsedagspresent i januari.

Hon har sedan 14 års ålder (hon är 21 år nu) mycket problem med sin nacke och rygg pga av en whiplash-skada och har sedan hon fick den andvänt den minst 4-5 dagar i veckan. Hon ligger på den minst 1 timma varje gång. Hon har fått mycket mindre ont i sin nacke och rygg. Hon säger att hon känner att det blivit bättre cirkulation till nacken för musklerna är inte lika stela längre.

Kvällar när hon har ont i nacken och hon tidigare inte kunnat somna pga sin värk i nacken så lägger hon sig på mattan och efter ett tag somnar hon på den och kan vakna några timmar senare och bara plocka bort den och sova vidare.

Den har varit till stor glädje för henne i alla fall.

Vi fick rådet av en duktig sjukgymnast vi känner att den kunde hjälpa henne och det var ett gott råd.

// Lillan