Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1141 ggr
Mojjan73
0

Frukostförvirring... hjälp tack.

MÅSTE man äta frukost om man inte är hungrig?

Jag har i alla tider som kolhydratätare (vilket roligt ord) varit en sann frukostmänniska. Havregrynsgröt varje morgon i stort sett.. Och frukosten är ju dagens viktigaste mål har man ju lärt sig sen man var liten..Men nu när jag börjat med den här kosten så är jag inte alltid hungrig på morgonen. Speciellt inte nu på helgen när man kanske ätit lite småplock framför tv:n lite senare på kvällen. Måste man då äta frukost eller räcker det med lunch t ex? Man ska ju äta när man är hungrig men efter en kopp kaffe med lite grädde och en klick smör så behöver jag inte mer känns det som…. har jag fel då?

greensis
0

Nej, man MÅSTE inte äta frukost. Grundregeln är att äta när du är hungrig, tills du är lagom mätt. Är du inte hungrig, så låt bli att äta.Flört

Kaffe m smör & grädde och så en rimligt tidig lunch, varför inte?

Andra äter en hejdundrande frukost och hoppar över lunchen.

Fabricati diem, pvnc!

Walnewra
0

nej…du äter när du är hungrig..du svarade på din fråga själv där Flört

Zepp
0

Jag tror man får prova sig fram till vad som passar ens egen situation.. ibland är det bäst att äta när man är hungrig (ledig hemma) i andra samanhang (vardagar med jobb) kan det vara en fördel att äta frukost så man inte blir tokhungrig och stoppar i sig något som inte är bra!

På vardagarna så äter jag en rejäl frukost så jag orkar jobba och sen så äter jag rätt lite resten av måltiderna!

På helger hemma så äter jag knappt frukost det blir mest någon brunch och ofta blir det att jag bara äter två mål om dan.. men det funkar bara om jag är ensam.. så man får lära sig lite hur ens egen kropp fungerar och anpassa strategin till detta och kontexten man befinner sig i!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mojjan73
0

Ah, skönt att höra att jag har rätt tänk iaf. Ibland behöver man bara en bekräftelse på att man gör och tänker rätt. Tusen tack för era svar.