Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 6390 ggr
annie27
0

Recept på nyttig grillolja?

Vi har börjat grilla mat ute och jag har använt färdiga grilloljor till kött, MEN så kom jag på att OJ det är ju inga bra produkter. En massa smakämne, E-nummer hit och E-nummer dit.

Har ni några goda recept på egenhändigt gjorda grilloljor?

Besika
0

japp! Olja, men det går bra utan, det bara brinner ju… ;) soja, lika delar. En svätt chilisås, lite honung..(!) skivad vitlök, chilipeppar och svartpeppar. Ruskigt gott att marinera fläskkött i. Har vunnit pris en gång för den här marinaden! :)

anki1
0

Vad sägs om att bara blanda rapsolja med kryddor? Och själv experimetera lite? Salt, peppar, kanske lite vitlök och lite örter, så har du ju grillolja.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

greensis
0

Kan du inte torrkrydda, dvs blanda salt och kryddor i en plastpåse och vända köttet inuti i påsen? Själv tycker jag att det är mest oljan som bränns på köttytan - är inte så förtjust i grillolja.

Fabricati diem, pvnc!

andreas0
0

Detta är vanligt att man gör i USA när man grillar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Spice_rub

Sök på Spice rub recipes på google så hittar du säkert massa olika. Eller hitta på din egen blandning helt enkelt.

mikaelabardin
1

Tack Besika, för det ljuvliga receptet på grillolja. Har just kommit in från grillen nu. Och jag måste säga att allihop var riktigt nöjda. Annars är det ofta delade meningar om smaker här.

kalleankasmormor
0

Toppen Besika, nu har jag fått en ny grillolja att testa!

annie27
0

Tackar! Jag ska testa din grillolja i helgen Besika:)

annie27
0

Tackar! Jag ska testa din grillolja i helgen Besika:)

nobban7
0

Dags att väcka den här tråden igen?

Besika
0

Oj, vad kul att så många gillade min marinad!! :)

Men den är ju en höjdare… 8-)

lizaohman
0

Din blygsamhet är väldigt klädsam, Besika Flört och självklart ska jag prova marinaden till mina gäster, själv är jag mer restriktiv, så tack så mycket för tipset! Kyss