Minmat.net.....wow!! Tror jag.....
Jag provade att lägga in allt jag ätit idag och enligt detta ska jag ha ätit 4% kolhydrater. Jag tycker det verkar lite men det är väl bara bra? Eller?
Jag har inte varit hungrig eller sötsuegn på två veckor nu och det är underbart. Alla bara suckar och stönar över värmen men jag mår jättebra
4% är bra!
Hur mycket blev det i gram?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag hade ju glömt att spara den dagen……Den 2/6 åt jag 5% kolhydrater, 37%protein och 58% fett. Under kolhydrater stod det 15,62, jag antar att det är gram eller?
Jag blir ju nästan rädd när jag ser hur mycket fett jag äter:)
Du äter för LITE fett :D

Exakt, jag blir lite rädd när jag ser hur LITE fett du äter. :-)
upp med fettet och ner med proteinet! Eller behåll proteinet ooch upp med fettet ändå. Minst 70 % ska fettet vara, helst högre!
Käre nån!! Jag får dåligt samvete för att jag äter så mycket fett men jag får nog tänka om då
. Idag blev det alldeles för mycket kh. Kan det bero på att jag drack en smoothie med 1/2 banan och fyra jordgubbar?
det kan det absolut göra, banan och jordgubbar innehåller mer än 5 % kh vilket de flesta brukar ha som gräns.
Det här är en djungel……
.
Jag fattar inte vad jag ska äta som är mer fett än det jag äter. Jag kanske äter för mycket grönsaker. Man har det liksom i sig att det är bra med halva tallriken med grönsaker.
Men jag ska inte klaga för jag går ner. Visserligen bara 4 hg förra veckan men måttbandet visade 4 cm i midjan och det är på magen allt mitt fett sitter så det gläder mig extra mycket.
Så länge det fungerar behöver du inte ändra något - fortsätt bara och var glad! Det finns inget som är rätt eller fel - bara olika eftersom vi alla är olika på många olika vis.
Numer pensionär i Nynäshamn
du kan ju skriva in den dags mat så kan man se hur det ser ut?