Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2519 ggr
Rebecka2009
0

Bara en snabb..

Ska man försöka hålla sig under 20 kolisar för bästa resultat?

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

missaz
0

Det där är ju ganska individuellt, vissa klarar mer, andra inte. men jo, under 20 skulle jag säga är bra. (vissa måste hålla sig under 5 för att gå ner i vikt)

Pasi
0

Ju mindre mängd kollisar desto säkrare resultat, normalt.

Rebecka2009
0

Jag försöker ju hålla mig under 5% kolisar på produkterna…

Just nu (enligt lite gissningar på gram på minmat.net) ligger jag runt 25 per dag.

1# Du menar allstå att vissa bra får i sig 5 kolisar om dagen?? Förvånad Bra jobbat!

Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!

missaz
0

#3 Japp, undviker man både grönsaker och mejerier helt så hamnar man där. Jag åt i början bara kött, fett och kaffe med grädde och låg då, pga grädden, på runt 10-15 gram/dag.

Rebecka2009
0

Ok tack så mycket för hjälpen. Vet att jag läst det nån stans men var inte helt säker. Så tack!

hennessommar
0

#4 Hur mycket grädde drack du då? Hur många koppar kaffe på en dag?

missaz
0

#6 På den tiden drack jag snabbkaffe och för att få det i drickbar temperatur blev det ett stort glas med ca 60% kaffe och 40% grädde, jag drack väl 4-6 sådana koppar per dag; alltså mellan 3-4 dl grädde per dag ungefär. Goda och mättande kaffekoppar blev det! (dricker bryggkaffe nu och gör inte av med fullt lika mycket grädde, men det blir nog ett par dl per dag i kaffet i alla fall)

fialiten75
0

Jag hamnar uppåt 30 vissa dagar och går ner ändå.. så som sagt det är individuellt.

hannasmantan
0

Vad menar ni med 20 kolisar per dag? Jag har kollat på minmat.net och de dagar jag antecknat så har jag haft fyra% en dag, % % en dag och idag blev det 12%.

Hur menar ni egentligen?

Margareta
0

Vi menar lite olika - en del räknar i gram och en del räknar i %

UFO då räknar man i gram per dag - nämligen UnderFemgramOmdagen - det är den extrema varianten.

Den som lyckas med sina föresatser på 5% om dagen behöver inte hålla reda på antalet gram alls.

Vi är många som äter LCHF med lika många förutsättningar och även olika orsaker. Alla vill inte ens gå ner i vikt!

Krånglar det - då minskar man mängden - går det bra då fortsätter man. Rör inte en vinnare brukar jag säga.

Numer pensionär i Nynäshamn