God fiskrätt med Puck
Blanda 1 dl Puckost med lika mycket creme fraiche och vispgrädde. Häll i 1-2 msk vitt matlagningsvin (eller riktigt om man vill ha det!). Krydda med örtsalt (typ Trocomare), peppar och några matskedar fryst eller färsk gräslök. (Jag råkade köpa fel - trodde det var dill, men det blev jättegott!)
Blanda allt till en slät "smet" som du häller/brer över fiskfiléer. Jag använde Pangasius (Hajmal). Klicka på lite extra smör på fisken.
Grädda i ugn tills fisken är klar och såsen tjocknat till.
Jag och familjen tyckte detta var jättegott - och inte en fiskbuljongtärning så långt ögat såg
.

Brukar göra nåt liknande på lax. Har inte tänkt på att man kan göra det med mager fisk också. Tack för det!
med lika mycket menar du då en dl av vardera CF och grädde, eller 1 dl tillsammans?

Jag menar 1 dl grädde + 1 dl creme fraiche.
Detta skall jag prova. Tack!

Puckost var köper man det o hur ser den ut, receptet lät gott.
invandrarbutiker säkrast, Coop har haft men verkar ha tagit bort det ur sortimentet. Det är en glasburk med blå etikett och det sår på arabiska.

Ursäkta att jag garvar just nu men står det på arabiska så vette tusan om jag löser det hela. Kan man få en kurs??
Du ska väl inte ha osten till lektyr heller! PUCK står på svenska iallafall!

Men va skönt att puck står på i alla fall, nja jag hade inte tänkt ha den som lektyr. Tack
Finns ingen annan ost man kan använda istället som ersättning?

Du kan ju säkert testa med lite färskost, typ Philadelphia. Det handlar ju om att såsen ska redas lite.