Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 2323 ggr
Tigermatte
0

God fiskrätt med Puck

Blanda 1 dl Puckost med lika mycket creme fraiche och vispgrädde. Häll i 1-2 msk vitt matlagningsvin (eller riktigt om man vill ha det!). Krydda med örtsalt (typ Trocomare), peppar och några matskedar fryst eller färsk gräslök. (Jag råkade köpa fel - trodde det var dill, men det blev jättegott!)

Blanda allt till en slät "smet" som du häller/brer över fiskfiléer. Jag använde Pangasius (Hajmal). Klicka på lite extra smör på fisken.

Grädda i ugn tills fisken är klar och såsen tjocknat till.

Jag och familjen tyckte detta var jättegott - och inte en fiskbuljongtärning så långt ögat sågSkrattande.

nobban7
0

Brukar göra nåt liknande på lax. Har inte tänkt på att man kan göra det med mager fisk också. Tack för det!

[Pennylane1]
0

med lika mycket menar du då en dl av vardera CF och grädde, eller 1 dl tillsammans?

Tigermatte
0

Jag menar 1 dl grädde + 1 dl creme fraiche.

Mervi
0

Detta skall jag prova. Tack!

Luccy
0

Puckost var köper man det o hur ser den ut, receptet lät gott.

[Pennylane1]
0

invandrarbutiker säkrast, Coop har haft men verkar ha tagit bort det ur sortimentet. Det är en glasburk med blå etikett och det sår på arabiska.

Luccy
0

Skrattande Ursäkta att jag garvar just nu men står det på arabiska så vette tusan om jag löser det hela. Kan man få en kurs??

[Pennylane1]
0

Du ska väl inte ha osten till lektyr heller! PUCK står på svenska iallafall!

Luccy
0

Men va skönt att puck står på i alla fall, nja jag hade inte tänkt ha den som lektyr. Tack

Hercusblomman
0

Finns ingen annan ost man kan använda istället som ersättning?

Tigermatte
0

Du kan ju säkert testa med lite färskost, typ Philadelphia. Det handlar ju om att såsen ska redas lite.