Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2011 ggr
[selwyn]
0

Tappar ni håret?

Märkt att jag börjar tappa mer hår än vanligt…Blir det så?

lokebo
0

Jag har också märkt att jag tappar  mer hår än vanligt. Har kört lchf sedan februari 09. Undrar vad det beror på?

Aniara4
0

Ja. Det finns flera trådar om detta redan.

UBCL
0

Kört lchf sedan 1/3 08, 15 månader och jag går långsamt från riktigt tunn nästaflint till något tjockare och tätare täckning Obestämd

Bertil

fellfrosch
0

Jag gör :'< Fast det blir bara bättre och bättre iaf! Skrattande

Luccy
0

Har tappat en hel del, lika som jag gjort under flera perioder under mitt liv. Men sista månaden har det blivit klar förbättring o jag kan ana mera hårväxt Cool

soderen
0

Jag har också märkt av det. Det räcker att dra handen genom håret lite lätt och man har 3-4 strån mellan fingrarna. Har ätit lchf sedan februari i år, det är väl en biverkning som går att leva med tycker jag.

Ullabritt

sepersl
0

Jag tappar oxå jättemycket hår. Fast än så märks det inte då jag har många fast tunna hårstrån. Vad ska man göra? å varför sker detta?

vinteralvan
0

För mig är det tvärtom, jag tycker att jag tappar mindre hår än jag brukar. Skrattande Jag har hållt på sen i mars.

lizaohman
0

Jag har tappat en hel del hår, men har massor att ta av, så det är ingen fara på taket. Dessutom så börjar det komma tillbaka nu. Det märkligaste är att jag blir 53 år i år och mitt hår är fortfarande kopparrött (nåja, ljust kopparrött, förvisso finns gråa hår här och där - men det måste väl vara ovanligt?). Jag tror det beror på bättre hormonbalans. Åldrandet skjuts upp, inbillar jag mig :D