Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4463 ggr
fatsdomino
0

Buljong bra för ledbesvär?

Läste i GI-NOLL att buljong är bra mot ledbesvär!!??Gäller det buljongtärningar eller enbart egen tillverkning.Nån som vet innehållet i köpta buljongtärningar??

hemul
0

Skit? Tungan ute

Det stämmer, men bara för riktig buljong. Buljong innehåller massor med saker som man kan köpa dyrt på hälsokosten mot ledbesvär. Glukosamin, gelatin, svavel… Massor med mineralar innehåller det också. Kalk och magnesium förstås, fosfor, spårämnen…

Buljongtärning innehåller bara natriumglutamat, smakämnen, färgämnen och annat skräp. De bästa kanske innehåller nån procent riktiga grejer också. Obestämd

lizaohman
0

Man har hittat brutna ben av djur på boplatser sedan homo sapiens föddes, som visar att människan noga tagit vara på märgen. Jag tänkte på det häromdagen när jag kastade fina märgben (T-bonesteak).

Partyplupp
0

Ja, det känner jag igen.

Själv behövde jag aldrig testa.

Min kroniska ledvärk försvann någon vecka efter att jag börjat med LCHF !! Och då har jag haft kronisk ledvärk, som kändes som tandvärk i lederna, sedan jag var litet barn!

Jag har EDS (EHlers Danlos SYndrom).

lizaohman
0

Ahmen, jättegrattis Partyplupp (vilket oherrans svårt namn att stava till, fick göra 4 försök) - det är ju otroooligt roligt att höra sånt!!!

Aniara4
0

Det som kännetecknar innehållet i köpta buljongtärningar är väl framför allt det till synes obligatoriska glutamatet. Bläh! Vi har börjat koka egen buljong istället, slipper glutamat och få som bonus alla de där nyttiga ämnena som #1 räknar upp. Det är faktiskt inte ens särskilt svårt!

mejram
0

Det finns en intressant artikel om buljong på bloggen Kost och hälsa.

Själv tänkte jag att det skulle vara den ultimata bebismaten, men det tänkte inte sonen….

Branneli
0

Paryplupp, kan du göra en egen tråd, för att redovisa hur du lchf:at. Kanske det kan hjälpa mej & andra som har värk i lederna. Glad

keja01
0

Kosttillskottet zink 30 mg/dag smörjer stela leder. Det är en egen upptäckt. Fet fisk har många blivit hjälpta av.

Partyplupp
0

Min första blogg heter Partyplupp (som handlar om mitt familjeliv med min sambo och våra tre småtroll, och 3 vovvar + valpar nuFlört och om renoveringen av vårat hus som vi köte 2006. Det är en gammal skola från 1932, så nu har vi renoverat hela nedervåning och övervåningen är alltså helt tom - vilket vi ska börja åtgärna i sommar!!)

Hur som helst (haha)…så kom min träningspblogg EFTER det, som hör till "samma" blogg, men "fristående" och den är www.traningsplupp.blogspot.com (där heter jag alltså Träningsplupp), men när jag registrerar mej överallt så är det Partyplupp som registreras…varför vet jag inte.

Ja, Branneli, jag skulle kunna göra det, vid tillfälle!

Annars finns allt att läsa på Träningsplupp!

Just nu håller jag på att lägga upp alla mina recept så att jag kan göra några veckomenyer åt er Skrattande

Ha´re bra!