Kall mat? Färdkost?
Till helgen har jag en planerad resa och kommer att sitta och köra sammanlagt 90 mil t&r. Behöver tips på vad jag ska ta med mig då jag är nybörjare och inte vill stanna och äta på korvmojen precis. Behöver vara något som jag kan ta med i kylväska och sedan äta kallt, både lunch och mellanmål behöver jag tips på. Ägg är ännu ingen favorit hos mig att äta bara som det är utan att blanda det med något. När jag sitter och kör så pass långt helt själv så behöver jag ofta mer energi för att orka med det. Om det krisar sig och jag måste stanna och äta någonstans eller handla, vad kan jag då köpa som nödmat?
Frukt, smågodis, mackor och pastasallad har varit min vanliga färdkost, men det det passar ju inte längre.
Det kommer troligtvis vara sommarvärme och jag vet inte hur länge kylklampar håller, så maten får inte ha för lätt för att härskna.
Tacksam för tips!
/Anna-Karin
Skivad köttfärslimpa på salladskålsblad. Gurka o tomater till.

Makrillfileer eller vilken god kött/fiskbit som helst med kall beasås kanske eller några mumsiga bantarbiffar. 

Jag brukar köpa grillad kyckling i nån form t.ex. kycklingklubbor. Det går bra att äta när man kör om man inte vill stanna.
Annars kan man äta kryddstarka korvar eller salami i skivor.
#1 Låter gott och enkelt. Har du något favoritrecept på köttfärslimpan?
#2 Äter du bearnise till fisk? Det har jag aldrig provat. Men på resan känns det lite osäkert med både bearnaise och fisk, ifall det råkar bli varmt för många timmar. Bantarbiffar låter bättre.
#3 Grillad kyckling går ju oftast att köpa lite vartstans, tack för det tipset! Frågan är bara om det räcker med att äta kyckling eller korv bara, behöver jag inte mer fett till det? Eller kan man fuska någon dag och inte äta så mycket fett?