Jaha ja, dummat mig igen!!
Efter en snabb runda i icabutiken så raffsade jag ned två tacokryddblandningar i korgen.
Brukar blanda eget efter lchf, men idag har jag bråttom att göra middagen…
Läste på kryddblandningen att den var organisk! Jo det är den, men den innehåller potatismjöl och socker, organiskt!
Vad ska jag göra tro, törs jag använda den eller???
Vad skulle ni göra??

Om det inte är så stora mängder så kanske det inte är nån katastrof just? Värre då med e-nummer och konstgjorda saker. Står det hur många kolhydrater den innehåller?

Menar du den organiska från santa maria, grön påse? Jag brukar använda den och har inte sett att där är något socker/potatismjöl. hm..

Nej, men eftersom det är en vikt på 40g så kan det väl inte vara så mycket i ändå?
lök, spiskummin, salt, vitlök, paprika, socker, potatismjöl, oregano, chilipeppar, citronsyra, chipotle extrakt?, cayennepeppar är i, det ryms nog inte så mycket kolhydrater va?
Hade jag köpt den, skulle jag ha använt den. Det är ju så små mängder. Om du inte är hyperkänslig, så…

Näe, mer vilja att kunna sätta mig in i lchf och att hitta en bra linje att gå efter så jag klarar av att leva med lchf som livsstil mer än en snabb lösning.
Jag har varit en smitare förr men nu vill jag hitta mig själv utan att skygga undan och smita den lätta vägen

Du får köpa hem kryddorna var för sig och göra din egen bladning nästa gång. :)

Ja, det är det jag brukar göra men har haft lite körigt med livet och skjutsande osv, blev lat helt enkelt
#6 läs första inlägget 

Sorry, hoppade nog över den meningen. :P