Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1489 ggr
cathrine70
0

Går bara ngra hg ner i veckan

Fårstår inte detta allsGråter? Har  ätit kosten  nu  1 veckor from idag  och  har  dagbok över allt  jag äter utan  att fuska.  Första veckan  gick jag  ner 500hg idag  när jag  var på vågen hade jag  bara gått ner 200hg från  förra veckan, suck. Har inte hunnit så  mycket  som jag  borde vara på mina 1h promenader. Mina  portioner är inte speciellt  stora heller.  Andra som man har  läst om  har  gått ner 1-4 kg under en vecka så  då  blir man och  funderar på vad som är fel här hos mig.?

Mervi
0

Det är olika hur mycket man går ner, vissa går snabbt ner i början och andra går inte ner alls. Ha tålamod.

Berätta gärna mer om hur du äter, en typisk dag.

missaz
0

Du går ju ner! För vissa går det snabbt i början, för andra inte. Det betyder inte att något behöver vara fel! Jag tycker att det är lite för tidigt att förtvivla; ha tålamod! Lycka till!

arosmannen
0

Du skriver att dina portioner inte alls är stora, ett av felen kan ju ligga där, du äter kanske för lite?

Glöm inte smörklicken till måltiden och ju mer info ang vad du ätit samt hur stor mängd så blir det lättare att komma med tips, ge inte upp bara du är ju inne på rätt väg :)

Aniara4
0

Som sagt, en del minskar snabbt i början, andra inte. Det är förmodligen bättre för kroppen att minska långsamt. Dessutom flutuerar vikten ofta rätt mycket från dag till dag och under samma dag, så du kan inte säga nåt om den långsiktiga tendensen förrän efter lite längre tid. Glöm inte heller att den här kosten kan få musklerna att växa även utan träning, och muskler väger mer än fett. Själv stod jag stilla i vikt hela förra sommaren men blev samtidigt märkbart smalare om midjan samtidigt som det poppade upp muskler både här och där! (Inte bara kul, jag har genetiska anlag för att få rejält biffiga lår och vader.)

Kolla så att du inte äter för lite, använd måttband istället för våg, och HA TÅLAMOD.

cathrine70
0

Hej tack för svaren,

Jag  har  börjat  skriva in på min blogg ALLT  jag  äter och  tänker göra det i all fortsättning! Frukost-Lunch-Middag. Skall man väga maten också  före man äter? När man är på miniman skall man veta vikten såg  jag. Jag  läste att det  inte är ngn betydelse hur mycket  man äter  bara man äter rätt. Tänker skriva ner recept  ner på min blogg också  när jag  kommit  så  längt….

Arosmannen: Kan hända att jag  äter för lite men jag  är en kort  kvinna och  äter inte så  stora portioner  jag  tycker det  är lagom till min längd.Kan lägga på lite till Glad

Mervi: roligt  att Du svarade. jag  brukar läsa Dina inlägg och  svar till dem  också.

Missaz: Dåligt tålamod har jag  i att gå ner i  vikt har  blivit så  besiken när jag  gick så  mycket.

Ha en bra dagCool

WilliamJ
0

Numera efter 3,5 år på LCHF så kan jag vara jättenöjd med det varaktiga resultatet. Går man ner 4 hg i veckan så blir det ju 21 Kg på ett år och det är vad det tog för mig att komma ner till normalvikt.

Lycka till!

cathrine70
0

Tusen tack Aniara44 och wiljamj ni  med för svaret. Jag  skrev fel ….jag  har  ätit nu  idag  2 veckor med denna kostGlad och  jag  är jätte nöjd fast jag  "gnäller". Men jag  tog  fram måttbandet  och  till min förvåning såg  jag  att 2 cm är borta.

igorflickan
0

Var glad att du går ner alls. Vissa som jag går upp… men jag tror att det börjar vända nu…

lil-sis
0

2 veckor är ju faktiskt ingenting på det stora hela. Det tar bra mycket längre tid än så att rota in en ny, bättre vana.