Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2237 ggr
deluxe
0

Downtown Freddys

Är det någon som har varit på Downtown Freddys i Göteborg? (Restaurang som serverar LCHF-lunch).

Tänkte gå dit och luncha med min mamma idag, undrar om dom har uteservering?

Hoppas hoppas att det är bra. Återkommer med rapport när vi har testat Flört

farbrormalin
0

Gick förbi häromdagen, kostar 80:- för lchfmaten.

SirfalasEmy
0

Vi ska till GBG i sommar och jag hoppas restaurangen har öppet just då, för jag tänker minsann proväta där. Skrattande Skönt att veta att margarin inte kommer innanför deras dörrar.

Anterrabae
0

coolt,  måste provas, är i stan lite titt och tätt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

JAUS
0

Här är deras hemsida. De skriver att de kommer öka antalet LCHF-rätter om fler äter det.

MimLan
0

Vad de krånglar till det. Det är ju bara att justera övriga menyn. Jag skulle knappast hänge mig åt en enda rätt när det bara är att be om hamburgare med extra allt och utan bröd, t.ex.

Vilken riktig restaurang som helst klarar av LCHF.

JAUS
0

Tipsa dem om det då.

MdM-Cernita
0

Hm det är väl bra att någon går före, klart att man vill gå och äta på ett ställe som tydligt säger att de serverar bra mat. Att det går att trixa sej fram nästan överallt har ju inte med saken att göra.

deluxe
0

Första gången jag var där var jag helt lyrisk: jättebra mat, jättetrevlig personal etc. Allt var perfekt!

Sedan gick jag dit en gång till och blev inte alls lika nöjd, då var det annan (mindre trevlig) personal som jobbade. Visserligen fixade han en LCHF-rätt åt mig trots att det inte var lunch, men det kändes lite halvdant. Ingenting som jag inte hade gjort bättre själv och jag är inget geni i köket liksom.

Fick även reda på att dom bara serverar fisk och vegetariskt, så jag antar att LCHF-rätten alltid är fisk(?). När jag har varit där har det serverats sej, det är ju gott men lite tråkigt att det är nästan samma rätt flera veckor i rad.

#5 Hamburgarna är vegetariska och innehåller spannmål, så nej. För övrigt är det väl skönt att inte behöva krångla för en gångs skull Glad