Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3344 ggr
[selwyn]
0

Trött och muskelsvag

Är det fler än jag som känner som känner sig slut och trötta i kroppen?

Jag har kört det här i snart 2 veckor nu, dock inte så strikt som många av er andra.

Jag har uteslutit allt godis, snacks, kakor, bröd, pasta, potatis och ris.

Får ändå i mig endel, tar någon frukt/dag och en hel del grönsaker.

Brukar hamna runt 20 energi% kolhydrater.

Vad göra?

Wildrat
0

Det finns framför allt tre orsaker till att du mår som du mår:

1. du äter för lite
  2. du dricker för lite
  3. eller du får i dig för lite salt

Kolla detta i första hand. Om det inte är nåt av dessa kan du behöva en multivitamintablett.

sarag
0

Kan också vara omställningsbesvär. Vissa kan får det. Brukar visst komma i 2-3 veckan o går sen över.

Zepp
0

Jamen.. två veckor, då är du ju mitt uppe i omställningsfasen.. med allt vad den kan innebära!

Kroppen lider för närvarande brist på energi.. den är ju van att få merparten av den som blodsocker och har inte ännu fullt ut uppreglerat fettförbräningen!

Det brukar ta tre veckor för hjärnan att ställa om till att ta en del av energin i form av ketoner.. men det kan ta några månader för musklerna att ställa om till hög fettdrift!

Bland annat så skall det bildas fler mitocondrier.. dessa skall effektiviseras och för att de skall kunna bränna mer fett så måste produktionen av Carnitin uppregleras, plus lite ditten o datten o hormoner o sånt.. det går över.. eller så trappar du ner i stället vilket gör att det tar längre tid.. eller så är du en tuffing och kör stenhårt så går det fortare över!!

Och som sagt.. se till att du inte äter för lite!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[selwyn]
0

Jag ligger på ca 1500 kcal/dag nu.Är 159 cm och väger 67,5 kg.

Zepp
0

Det verkar inte speciellt mycket.. specielt inte i en inledningsfas.. blir du mätt på det??

Annars så brukar man säga att en normalperson behöver cirka 2000 Kcal per dag för att vara viktstabil.. och du verkar ligga nånstans inom normalintervallet!!

Öka lite på fettet tillsätt lite mer smör till maten för att se om det blir anorlunda!

I början brukar många äta lite mer.. för man är inte van vid nya hungersignaler!

Fast det kan som sagt vara omställningsbesvären!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lil-sis
0

Skulle säga omställnigsbesvär. Sådär mår jag om jag kör pulverdieter (ajaj). Det går över på ett par dagar (för mig, min kropp är fenomenal på att ställa in sig på förändringar = går inte ner särskilt mkt på VLCD heller).

Peta i lite mer mat(fett) och vitaminer och härda ut :)