i handeln. Snacks! "fläsksvål" 0 kolisar?
Hej! Var hos min massör i dag och hon berättade att hennes dotter hade hittat såna här snacks "fritterad grissvål" som dom brukar sälja på marknader med 0 kolisar i.
Kan det stämma? Någon som vet vilka hon pratar om?
Jag tror att affären hetta någonting med karlssons… typ någon lågpriskedja ala lidl, öb stuk.

willys har äkta svålar
Jag köper mina svålar på coop.
lyka heter de jag köper föresten…
Jag har också köpt fläsksvålar på coop ett par gånger, av märket lyka. Och visst har dom 0 gram kolhydrater.

kanon
tack tusen tack

#3 missaz! finns de på coop på lillänget alltså, jag har tittat där men ej hittat
Det finns svålar med tillsatt smak också, och de har ett betydligt högre kh-värde. De jag köper heter "ægte flæskesvær" och kommer från Lyka.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Sitter med en påse lyka nu från coop
Slängde på lite pommeskrydda så nu är det helt ok.
vet inte om jag hade otur med påsen men det var en hemskt ojämn kvalite på svålarna…

Nettto har små påsar med fläsksvålar, passar med, dels är de goda (tjockare än det andra) lite som smördegskakor i konsistensen, och dels är de fräscha för jag kan inte göra av med en sån stor påse som Lyco och Mr Chips.

Jag letade på netto häromdagen…. men hittade inga,,,,,, 
Men willys hade 
niloss; jo, de finns i Lillänge, bland övrigt snacks, fast ganska högt upp nu sen dom gjorde om i butiken tror jag mig minnas… Fråga personalen om du inte hittar! Det ska finnas.

ok tack missaz ska göra en djupdykning