Tidn Dagens Medicin
Någon som har papperstidningen Dagens Medicin?
Där finns det idag en artikel (som inte finns på nätet): "Dietister ifrågasätter fettförespråkares bolag"
Vore intressant att veta vad som står i artikeln.

Dom ger sig visst aldrig dom där tokfransarna, jag skulle också vilja se vad det står i artikeln
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
En liten sammanfattning:
Det är Dietisternas riksförbund som ifrågasätter om LCHF Sweden AB ska få utbilda läkare om fettrik kost innan SBUs översyn om kostråden till diabetiker är klar (kommer våren 2010).
De har skickat ett öppet brev till Läkarförbundet och Läkaresällskapet, och kopior till Socialstyrelsen, Livsmedelsverket och SBU (Statens beredning för medicinsk utvärdering).
Ralf Sundberg är LCHF Sweden AB:s medicinske expert och den som ska hålla i utbildningarna säger:
- Vi har redan tillräcklig vetenskaplig evidens på området. Jag ser detta som en fördröjningsteknik och är bekymrad över de starka band som dietisterna har till kommersiella aktörer.
Lena Ljungkrona-Falk, vice ordförande i DRF säger dock att de inte är köpta av livsmedelsindustrin, men att man ibland i offentlig verksamhet inte har pengar och tvingas använda informationsmaterial producerat av livsmedelsindustrin - så länge det inte finns några sakfel.
Aha, tack gluffgluff! Stackars dietister, de har det inte lätt…
PDF hittar ni här.
Länken du ger till PDF, är den nyskriven ?
läkartidningen nr 24-25 2008 volym 105
Länken fanns på DRFs hemsida som en nyhet menser nu som du säger att PDF säger att den är från 2008. Kanske nå'n som sett artikeln på riktigt kan vidimera?

Näe .. det där var en gammal artikel.. den har jag läst förut!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.