dricka mer vatten om man äter lchf?
Jag har tänkt på en sak sen jag började 'försöka' äta lchf (vilket har fått mig att inse att jag är sockerberoende, därav 'fnuttarna').
Jag har läst att om man äter lchf så måste man tänka på att dricka mer vatten eftersom man inte får i sig lika mycket vätska via frukt och grönt.
Jag tycker inte det stämmer på mig. När jag äter kolhydrater blir jag mycket törstigare än de dagar då jag klarar att hålla kolhydratnivån på en låg nivå, som om kolhydraterna krävde mer vätska. Så jag tycker inte jag behöver tänka på att dricka mer vatten när jag inte äter så mycket kolhydrater.
Hur upplever ni andra det?

Jag är törstig hela tiden
, fast det har lugnat sig lite var värre i början. det är väl med det som med mycket annat att man är olika *L*
Lycka till
För mig det nog ung. samma som innan. Har visserligen alltid druckit mycket vatten. Men i perioder, som denna sköna sommar som hälsar på idag, så försöker jag nog dricka ännu lite mer.
#0, Blir du inte mer törstig så behöver du inte dricka mer vatten. Dom flesta blir mer törstiga på LCHF kost, eftersom man får i sig mindre vatten via maten helt enkelt. Det är mindre vatten i en bit kött än vad det är i ett äpple t.ex.
Man bör inte dricka en massa vatten om man inte är törstig, eftersom för mycket vatten inte är bra heller.