Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1990 ggr
amorf
0

På resande fot

Hej på er!

Jag är helt ny här, så det här blir mitt första inlägg.

Jag började med LCHF-kost för en och en halv vecka sedan, och det var länge sedan jag mådde så här bra.

Det enda bekymret är att jag reser mycket i jobbet. Det blir många timmar på tåget, och jag har upptäckt att det var svårt (omöjligt) att hitta LCHF-mat i tågets Bistro eller på Pressbyrån.

Har ni något bra tips på vad jag kan äta när jag reser?

julia61
0

Det bästa är nog att ta med sig eget krubb, tex stekta ägg o nån god ost, en lite grönsak, ovanjords dåGlad Grillad kyckling o lite sallad med lite fett till, sås bea kanske.

Glöm inte vatten.

Kokta ägg kanske är en ide, lätt att ta med sig.

Det beror ju på hur man känner för att göra.

pyre-lena
0

Välkommen!

Att göra ägg både kokta och stekta, ägg med smör, sallad med räkor, avocado och majonäs, makrill i tomatsås med majonäs, keso med cf och ev hallon eller avocado mm. Så länge det inte är bökigt för dig att ta med en matlåda så har du hur mycket möjligheter som helst… det är bara din ork och fantasi som sätter gränser. Om du har något du vill värma så hjälper säkert bistopersonalen dig med det om du förklarar att du har en "allergi" då behöver du inte förklara och det höjs inga pekpinnar eller ögonbryn Glad

Lycka till!!!

MdM-Cernita
0

Det är faktiskt inte så svårt att få det man vill, har nyligen avslutat en utlandsresa, och det var förbluffande hur lätt det var att få bra mat på tallriken. Köpte små paket med smör och delade upp i lagoma bitar för att plussa på lite med fettet. Man behöver inte förklara ens, de vill ju att man ska äta hos dem så då vill de att alla blir nöjda (och annars så finns det väl ett nytt ställe bredvid)

När man har lite stöttningsmat med sej, nötter frukt dressing tex så upptäcker man hur billigt det blir att slippa köpa allt småsnask man köpte tidigare frukt godis och sådant.

parsley
0

Kan du tänka dig att dricka vispgrädde så är det  nöd- och utflyktsmat, som är lätt att ta med. Köp en flaska drickyoughurt och diska bort innehållet och häll över grädden i den. Folk kanske tror att du dricker Yalla, men den risken får man ta. Flaskorna är praktiska att ha med sig. Glad En del affärer säljer grädde i förpackningar med skruvkork som gör att det blir smidigt att ta med grädden.

Ostkuber som man skär ifrån en vanlig ost eller Babybel-ostar är också bra utflyktsmat.

Cremefraiche som man äter direkt ur burken med en liten sked.

Lycas friterade fläsksvålar.

Makrill i burk.

amorf
0

Tack för alla tips! Nu ska jag nog lyckas hålla mig mätt på mina långa tågresor.

Dricka grädde måste jag testa! I så fall behåller jag nog originalförpackningen. Alltid chockar det någon av medpassagerarna Glad

parsley
0

#5 Det är rätt tänkt. Behåll originalförpackningen. Glad

Icegirl
0

Jag reser också en del och brukar ladda upp med kanske ett dubbelvikt flatbröd med MYCKET smör o ost om jag flyger (man får ju inte ta med vätska). När jag äter ute väljer jag bort allt som inte är LCHFvänligt men äter det övriga.

Åker jag långt i bil blir det cf eller ost som jag kan lägga i det kylda handskfacket i bilden eller i kylväska.

Ska också testa att dricka grädde få se hur det går.