Vad äta i Spanien
Hej hej
Jag har varit i Spanien många ggr, men inte som LCHF:are. Är det nån som vet vad man ska äta där. Vad finns det för mejerialternativ t.ex. (kött och sallad förstår jag ju). Har inte riktigt koll.
Vi åker om 2,5 veckor, iiihhhhhh!!!
Tacksam för svar 

Jag bor i Spanien så jag kan säkert hjälpa dig, men jag förstår inte riktigt din fråga
menar du på restaurang eller?
När det gäller tapas så bör du se upp med calamares romana som är friterade, beställ den andra sorten utan fritering. Tortilla innehåller ju potatis. Satsa på chorizo, fuet (korvar) och Jamon iberico, den berömda lufttorkade skinkan.
mejeriprodukter, de älskar sin yoghurt här, jag köper grekiskt yoghurt naturell i portionsförpackning som är utan socker, allt annat är lågfett och högsocker!
Jag upplever det väldigt enkelt att vara LCHF:are här.
Hej, förlåt att jag var otydlig. Jag menar inte på restaurang, vi kommer att bo privat i egen lägenhet! Så det finns grekisk youghurt, perfekt då till frukost.
Resten kan jag nog klara.
TACK!!!
Om du ska ha eget hushåll så har du ju världens chans att äta bra mat ju! Shoppa loss på något stort varuhus, gångarna med god mat är enorma ! Trevlig resa och Lycka till!

Yogur Griego heter den på spanska ;) Blå förpackning, se upp så du inte tar azucardo som är sockrad (man kan lätt tro att det betyder osockrad) utan socker heter natural. Tror det är 8% fett, mättar bra!
Ha det bra i Spanien, här är varmt och skönt nu!
Hej - då är vi där samtidigt! Ja, det är inget problem att vara LCHF:are i Spanien. Passa på att frossa i fina avocado, meloner, sparris, paprikor, aubergine, squash, sallad (godast är de små huvudena som i Spanien kallas gem-sallad). Och mycket fint kött, fisk och skaldjur.
Äggen är kanon! Deras standardmjölk är fetare än vår, skall inte heta desnatado, då är det mindre grädde i. Grädde heter nata. Jag har bara hittat naturell youghurt på Mercadona, de små supermercadona har mest småburkar med hur mycket e-nummer som helst. Passa dig särskilt om det står "sabor de…" då är det garanterat inga äkta saker i.
Kolla också att det är riktigt smör du köper. Mantequilla.
På restaurang är inget problem, jag ber om att få utan potatis eller ris och får extra sallad till. Inget konstigt. Det enda som är trist är paellan som ju är baserad på ris, vet ej hur de skulle reagera om du sade "sin arroz".
Tillägg: Oj, hur kunde jag glömma Oliver! Ostar! Skinka! Aioli! Oj, vad jag längtar!

Det blir inte mycket kvar av paellan om den ska vara "sin arroz"
Har man möjlighet att laga egen mat så verkar det finnas hur mycket som helst att välja på av bra kvalitet. Kul. Ha det så trevligt i Spanien.
Åh, detta låter super! TACK alla!! *längtar oxå* (fast jag är livrädd för att flyga, usch)
Bra med dessa tips - mottages tacksamt :-)
Ska när hälsan väl tillåter, så småningom flytta ner till dessa trakter vintertid, för att slippa mörkret & kylan - som tar ner mig så hemskt.
Så alla tips e välkomna - så att ja kan förbereda mig för detta.
Mvh - Lynxx.