Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1649 ggr
Pleje
0

Hjälp....köttrött

Jag har kommit till en punkt i mitt lchf;ande där jag är trött på kött. Vet inte vad jag ska äta längre, ingenting lockar riktigt. Kött och ost gör mej så törstig, just nu känner jag mest för sallat o frukt. Är det nån annan som känt nåt liknande?

vinteralvan
0

Du kan väl äta kyckling, fisk och ägg eller i värsta fall, sallad med lågkolhydratgrönsaker och mycket dressing.

cacao
0

Det togs upp i en annan tråd att människan kan ställa in sig på årstidsmat. Dvs på våren och sommaren så längtar kroppen naturligt efter grönt mm eftersom det är grönsakernas naturliga växttid som startar nu.

Mycket av ovanjordsgrönsakerna är helt ok vad beträffar kolhydratinnehåll.

Läs på http://www.fineli.fi/

Där kan du enkelt kolla upp kolhydratinnehållet på olika grönsaker. Frukten skulle jag skippa helt :)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Pleje
0

Ja, det är nog så att när värmen kommer kanske man vill ha mer svalkande mat. Det handlar ju om att komma in i rutinen igen, det här är ju en så enorm omställning för kroppen och sinnet.

Pasi
0

(forts på #1) Du får inte heller glömma alla goda skaldjur och blötdjur som finns till förtäring.

MimLan
0

#3 Parmaskinka och mozzarella, basilika och körsbärstomat är en rätt trevlig sommarrätt. Och fullständigt LCHF. Och oliver.