Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2540 ggr
BalticJohan
0

Snacks till Hockeyn om en stund?

Vad - om ni ska käka - ska ni ha som snacks till matchen?

Jag åt en kanongod kycklingrätt på sallad för en stund sen och är fortfarande mätt. Men ska nog ta en finncrisp med smör och mycket greveost och te till i 2:a periodvilan.

Och…. vem vinner???

kaisakavat
0

Vad är hockey? Nån sorts maträtt eller en drink kanske? Obestämd Oskyldig

BalticJohan
0

Glad En högst intellektuell sysselsättning där 10 män (för det mesta) stilla samtalar om hurvida en liten svart snusdosa ska ge poäng om den placeras i en bur.

Ofta med en lika intellktuell och stillsam publik.Skrattande

Mcshep
0

#2 Hahaha

Mcshep
0

Själv sitter jag med en lyxig ost som jag köpte för första gången igår. Jarseost camembert  över 300 kr kilot och det såg jag inte förrän jag hade betalt och fått kvittot.

Men den är faktiskt värt det priset, inga tillsatser och mmm god + stöder lokalproducenter. Till det lite gott rödvin. Har ju semester imorgon ska iväg på nån kryssning med några konstiga sektmedlemmar

Karin

kaisakavat
0

Aha!

Män som ägnar sig åt intellektuell sysselsättning - fantastiskt!! Skrattande

Man skulle kunna ge dem varsin snusdosa, då blir ju alla jätteglada och får jättemånga påäng i buren? Å ge dem LCHF-snacks till snuset?

BalticJohan
0

Hockey är faktiskt ett av de få tillfällen när vi män är genuint intellektuella Skrattande

Fast det funkar bara med en snusdosa - för mångs så faller spänsten i diskussionen - alla bara sitter och håller på sin dosa - rätt tråkigt.

Och nu börjar det!!!!

Återkommer i periodvilan med kommentarer…

Ska nog också hälla upp ett halvt glas rödvin - är också typ ledig i morrn…

BalticJohan
0

Mycket tätt - och jag tog fram lite rött vin, finncrisp, grönmögel ost, lite brie och smör…

Tog ett foto på härligheten men får inte in det här - hur gör man, har lyckats förr.

Pasi
0

Det enda jag saknar nu när jag inte har tv är hockeyVM….och melodifestivalen.Skäms

BalticJohan
0

#8 Joo - och en projektor att titta på film på kanske du saknar också? Hur lägger man in bilder i inlägget Pasi?

BalticJohan
0

Står 0-0 fortfarande - 2:a perioden har börjat - måste tillbaks.

maxiq
0

#9: Klicka på Bläddra… kanske?

TantRafa
0

Kanske en hockifrilla…näf*an…hockifralla menar jag! Ooopsi med smör och ost!Flört

BalticJohan
0

2-0 till sverige!!!, är det bara jag som kollar hockey??

TantRafa
0

Inte då!

boa73
0

Nädå klart man kollar på hockey-vm.Blev kokta ägg och kaviar och en massa vatten till den.Sverige spelar stabilt.

BalticJohan
0

3-1 !!!!  Skrattande

Och osten är slut - semi i morrn i samma tråd - då blir det nog en chokladbit och en whiskey!

Mcshep
0

Heja Sverige Skrattande

Är det gott med kombinationen choklad och whiskey??

maxiq
0

Är det semi i morron?! :-O

Då är ju vi på kryss… :-(

Mcshep
0

Finns det ingen TV på båten?

Vilken tid spelar de imorgon? Kanske du kan smita iväg en stund.

maxiq
0

20.15 är matchen så om ni saknar mig då så har jag inte drullat överbord.

Flört

BalticJohan
0

#19, 20 Klart  det finns TV på båten! Särkert storbild nånstans!! En fet salami och en pilsner, goda vänner och SEMI mellan Canada och Tre Kronor. Hälsa alla… Jag håller ställningarna på min Ö.

Jag håller redan på att ladda upp - måste iväg till gymmet i em så att jag är förberedd..Cool

kaisakavat
0

Jag tror att Sverige vinner, med 438 blåmärken mot 32 och med 14 blodutgjutelser mot 0. Förvånad

BalticJohan
0

Skrattande Ska du se matchen kaisakavat ?

kaisakavat
0

Vette sjutton - kanske det!!? Obestämd

Vore ju att bryta en vana om inte annat och det är VIKTIGT att bryta sina vanor med jämna eller ojämna mellanrum, även om det innebär att göra nåt totalt intetsägande.. sägs det! Flört

[Karro]
0

JAA klart ni ska se matchen ihop *nu blev jag ännu mera avis på den där rackarns kryssningen*

ha det så trevligt iallihop

och förresten som svar på frågan! jag mixade vispgrädde med fryst hallon Glad

kaisakavat
0

Karro - En sån väldigt söt plutt du har med dig på fotot!! Glad

[Karro]
0

Ja han är helt underbar Glad

BalticJohan
0

0-3 i 2:a periodvilanSkrikandes. ORkar jag se resten????

Vinet och chokladen var god i alla fall…

Håller med - plutten är nästan lika söt som HuzeliusGlad obs - ett skämt…

Pasi
0

#28 Du menar alltså att han inte är nästan lika söt som Husse?
Undrar vad Karro säger om det!?Flört

[Karro]
0

ojojojoj nu är du ute på hal is BalticJohan Cool

Plutten slår alla med hästlängder så det så! *inte alls partisk nejnej*

kaisakavat
0

Pluttar gör alltid det! Just nu är det din plutt som leder - naturligtvis!! Skrattande

BalticJohan
0

# 30 Jag har visst stoppat foten i munnen - Glad

Men vi fick stryk… 1-3 och spelade inte bra… ska ägna mig åt att beundra din plutt istället.

[Karro]
0

gör så Cool

BalticJohan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick ju hyfsat i VM - 3:a…

Detta var i alla fall vad jag åt och drack till matchen.