210 ägg per person/år...
… läste jag i en "hälsa" tidning att medelsvensson konsumerar.
Räknade lite kvickt ut att jag snittar ca 1500 ägg/år. Och då har jag ändå lagt mig i underkant.
Är detta för mycket?
Hur många äter du?

Det går ca 60 ägg per vecka här men då är det på 4 personer, men jag skulle kunna tänka mig att jag står för minst 20 av dessa så det blir drygt 1000 ägg.
Ligger troligen på ca 1200 ägg eller lite mer. Ibland har man ju ägg-orgier som liksom går utanpå den vanliga lunken.. 
Vi gör av med ca 60-70 ägg per vecka på 3 personer
Numer pensionär i Nynäshamn

Även jag bör nog komma upp i 1500 exklusive alla gulor som nödvändigtvis måsta sticka i väg som oljeblixtar mellan fingrarna!
Min äggröra är så god, och nu har jag äntligen lärt mig laga den i racerfart! - så jag ligger också på sisådär femtonhundra ägg om året.

Äter ~2920 ägg/år. Varav ca 66% är närproducerade hos en gammal dam som har det som en småskalig pensionärs-hobby (hon är helt underbar!
). "Hennes" ägg är mycket större än vanliga, och kostar 1kr st.

ca 2500 tror jag om jag räknar med lite extrabak och sådant.
Jag äter i snitt 3 om dagen, och då blir det väl ca 1000 pr år minst.

Någonstans mellan 1500 och 2000 per år
#6 Wow, åtta ägg om dagen, inte illa! Köper du den gamla damens hela produktion?

**LatMask
**Nästan, hon brukar spara majoriteten av alla ägg till mig och min bror iaf. :D
Jag ligger på 1100 ägg om året. Köpte förr av en gubbe som sålde 30 pack. Men jag tröttnade på hans satans skämt. (Akta så du inte blir för ÄGGAD) HAAA HAA.
#0, Jag äter 5 ägg om dagen till frukost, så på ett år blir det 1825 ägg. Något mer om man räknar med äggen jag använder i matlagning någon gång ibland.
20 ägg om dagen är inte farligt att äta om man vill det.

Gör av med en bra bit över 2000 ägg på ett år men då använder jag inte alla vitorna. Till frukost och äggmjölk går det 6/dag sen tillkommer alla jag har i mat och bakverk.