Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2076 ggr
magma
0

Åh tack, Gitsan!!!

Jag som har haft så svårt för köttfärs pga konsistensen, har nu blivit omvänd- av din Schweizerfärs!! Alla lovordade den så mycket så jag vara bara tvungen att prova. Gjorde den i förrgår och wow, vad gott!! Så ikväll blev det repris- nyss blev två köttfärslimpor klara gjorda på vardera 500 gram blandfärs, osten jag använde var Stureost med 38% fetthalt. Nu ska jag ned och äta köttfärslimpa, broccoli och gräddsås:O).

Margareta
0

Det får bli Scweizerfärs för oss i morgon har jag förstått.

De sensaste dagarna har vi ätit fläskstek eftersom jag stekte 3 i ugnen samtidigt. Både gott och enkelt… Det är så bra att ha kallt färdigt kött i kylen när man är dålig att planera.

Numer pensionär i Nynäshamn

[Gitsan]
0

Vassego`Glad

magma
0

Idag skar jag skivor av köttfärslimpan och stekte ungefär som pannbiff, till det lite haricot verts (stavningen??) med smält smör över. Gott!! Dock blev det bara 1 pkt bacon till 1000 gram köttfärs, hade bara ett hemma.

odezza
0

Det blir schweizerfärs här också, med blomkål/broccolimos, hade både färsen och moset i frysen, enkelt och gott!

I tisdags tog jag med färsen som matsäck till simhallen, och åt den kall, med ett kokt ägg och majonnäs på tub. Också enkelt, mättande och gott!

Ska genast göra ny färs då denna omgång tar slut, har fortfarande ca 10 portioner i frysen.

Tack Gitsan för bra och god och nyttig snabbmat (när man väl gjort en stor sats!)

Räcka ut tungan

"still lost in space and time"

Amiechan
0

länk till Schweizerfärsen för dem som blir sugna :)

Margareta
0

Jag skall nog testa färsen idag… tror att allt finns hemma…

Numer pensionär i Nynäshamn