JAG GÅR INTE NER
Hej jag har ätet denna kost i tre veckor nu och tror inte att jag gått ner ett gram… har ingen våg men känner heller inget på kläderna och måtten är de samma.
Vad göra ?
Det beror helt på vad/hur mycket du äter. Ge exempel på hur du äter en dag, så är det åtminstone möjligt att ge dig tips 

Ägg till frukost och ibland bacon lite och gurka
oftast äter jag ingen eller bara några kokta ägg till lunch
Till middag blir det kött/eller köttfärs ibland korv med 0,5 kolhydrat äggröra och sallad eller gräddsås och champinjoner kaffe 3-6 muggar per jag med mjölk/grädde och 4 hermasetas minisviters Vatten eller funligt saft att dricka. Ibland lite ost och majonäs… men jag inga "stora" övertramp men går ändå inte ner

Jag har alltid vräkt i mig mat och har 20 kg övervikt. Sen jag började med denna diet äter jag mindre men inte lite. 2-4 ägg och ett paket bacon till frukost. lunch tre kokta ägg eller äggröra på vispgrädde kött, korv eller bacon av något slag och grönsallad maten får plats på en talrik och grönsakerna är mindre än helften
en fläskkottlett ibland flera och en handflata med färs rikligt med sås. till detta "godkända"grönsaker av nån sort.
Jag är 29 år 155cm och väger ungefär 84kg

Vad är äggmjölk?
*Jättenyfiken*
Jag känner mej fortfarande som nybörjare på det här så jag kan inte råda dej. Men du kanske ska ha lite mer tålamod, jag började 15 februari i år och först nu har vikten sakta,sakta börjat gå neråt.
Det går faktiskt så sakta att det knappt märks, men neråt går det!
Hav tålamod är tipset såhär till att börja med.

äggmjölk är en blandning av ägg, smör och kokande vatten. Det finns många trådar om det, alla har sin egen specialkomposition. Det smakar ungeför som grädde. Jag kör mitt med 20 gr smör per äggula, och ca 1 dl kokande vatten i mixern.
Viktnedgången är ingenting som automatiskt sätter igång hos alla på dag 1. För mig tog det tre månader innan jag började minska i vikt. Det gäller att se att det här är ett livsstil och inte en bantningskur.
Efter bara tre veckor har du väl nästan inte ens ställt om till fettdrift, så mitt råd är att ha tålamod. och skippa funligt:) jag utrotar myror med den

3# huu funlight , det är enbart kemikalier o vatten,,,riktigt dåliga grejer

Ok… tack för alla tips… jag får hålla mig till tåls… Vad ska man dricka om funlihgt inte är bra… ? Ja vatten men om man vill ha mer då? Gillar inte direkt light läsk och den är väl inte nyttig?
#11 Man vänjer sig av med saft, läsk och annat sött efter ett tag. Jag köper smaksatt bubbelvatten när jag vill ha något annat än kranvatten; tex. till fredagsmiddagen. Ramlösa kaktus är en storfavorit! (och nej, lightläsk är inte nyttigt, det är väl ungefär lika illa som funlight…)
Kan tillägga att även om man dricker lightsaft eller lightläsk som inte innehåller några kolhydrater att tala om kan det hindra en viktnedgång; jag har sett flera här som skrivit att när de slutat med sötningsmedel har vikten börjat gå nedåt….

#11 helt rätt light läsk e oxå skit, vi köpte en wasswermax så vi bubblar vatten, varje dag faktiskt, man kan ju smaktätta med gurka eller citron eller nåt annat man gillar, suget efter söta drycker försvinner likadant som suget efter annat sött.

Till alla nybörjare:
Anpassningen från kolhydratdrift till fettdrift tar normalt ca tre månader. Många går ner rejält under dessa tre månader, men åtskilliga går inte ner ett dugg. Gör din första utvärdering efter tre månader, inte efter tre veckor, eller tre dagar.
Sten Sture

Jaa, jag har ätit denna kost sen slutet av januri 2009. Varken våg/måttband har ändrats…MEN min kompis har tappat 20 kg under denna tid !! Vi fungerar olika = tålamod…..

Om man nu inte tycker om rött vin… eller torrt vitt vin kan man dricka nåt med mer kolhydrater om det inte blir ofta jätte mycket?
Hur mycket påverkas dieten och viktminskningen av krogrunda med tex öl, cider eller drinkar säg varannan månad tex?????
*Sugen*
#17 Testa. Du kan bara svara på den frågan själv.
Kan och kan, det beror på vilka resultat du vill ha.
Som man bäddar får man ligga brukar man ju säga och det stämmer här också.
Har du riktigt bråttom så skippa allt som innehåller mer kolhydrater än 5 g. Det bästa med det är att du slipper suget efter socker och sött. Sedan kan du tänka, -Ja, jag kan ju ta en chokladbit efter maten, men sen gör du det inte i alla fall för du har brutit med (o)vanan och tänker på ett annat sätt.
Du kommer inte att vilja ha något med "mera kolhydrater", men det gäller som sagt att bryta och avvänjningen kan vara tuff för en del. Vissa faller tillbaka, men det går alltid att börja om igen. Hur många gånger som helst.
Och som sagt, det finns inga "kan" eller "får" - du väljer själv vad du vill ha, och resultatet blir därefter.
Välkommen i klubben! Har inte gått ner (mer än ett par kilo hit eller dit på 10 månader! Det kan ta väääldigt lång tid rapporterar folk!

*HJÄLP*
Jag köpte mig en våg idag och det verkar som om jag gått upp(!) 2 kg är detta normalt eller är det nåt fel på mig??? eller den mat jag äter???
Förstår att det inte känns kul att gå upp i vikt.
Tips från mig. Skippa mjölken, grädden och creme fraische, yoghurt. Alla mjölkprodukter. Prova en vecka till att börja med. Jag tror det hjälper!
Du kan också registrera dig på MIN MAT
http://www.minmat.net/addfood.php
för att se hur mycket kolisar du får i dig.
det är nog vanligt att gå upp lite i början, tror inte det fortsätter så! efter tre veckor har man knappt hunnit börja med kosten, knappas nån mening att börja skruva redan… låt det ta lite tid och om några veckor eller kanske månader kan det vara idé att börja utesluta saker!

22# ok tack ska prova !!
Tja.. det vanliga är nog snarare att man går ner i början när vattenkilona släpper. Sen kan det hända att man går upp lite på vågen när kroppen börjar bygga muskler.
Men "kaffe 3-6 muggar per dag med mjölk/grädde och 4 hermasetas minisviters" tror jag är något som kan fela.
jo fast många har rapporterat att de gått upp också
bygga muskler gör man nog inte så snabbt, jag tror inte jag byggde några muskler när jag gick upp ett par kilo faktiskt, sen gick jag ner dom igen… SEN har det stått still…
Jag menade inte hellar att igorflickan börjat bygga muskler. Skrev att det är något som kan hända "sen".
Men som sagt om hon skippar mjölk o grädde i sina 3-6 kaffemuggar, så tror jag det kan börja hända något.
Sen känner jag inte till "hermasetas" om dom innehåller ytters lite kolhydrater. Men jag skulle nog prova att skippa dom med.

ok tror att jag skippar kaffet helt
och mjölk och grädde.
Finns det nån som kan tala om hur man lägar äggmjölk…?
Tack alla för att ni ger mig råd!
#9 och 15, TACK för jag har hållit på med LCHF i 2,5 månader och inte gått ner något. Jag mår suveränt bra, pigg, sover på nätterna, magen är tyst och jag känner mig tillfreds.
Bara ETT problem: har som sagt inte gått ner nåt, har läst nu på denna sida att det kan ta tid, härligt, då är jag på rätt spår. Men det är trist att läsa om alla som RASAR i vikt på en gång. Jag har inte så mycket övervikt, men ca 10 kg ska bort.
Så jag tänker fortsätta att må bra!!!
Är för övrigt ny medlem men jag har varit in å läst, jättebra sida!!!
#28 Sten Sture Skaldeman kom med ett väldigt bra inlägg i #15, värt att tänka på! Jag antar att du vet vem Skaldeman är? Författare till GI-noll, bl a. Han har många års erfarenhet av kosten både för sig själv och för tusentals personer som han har rådgivit under många år. Så han är väl värd att lyssna på, med den erfarenheten! Så ett tips är att försöka ta det lugnt och ge det tid och inte "mixtra" för mycket med kosten innan kroppen är helt omställd till fettdrift 
Äggmjölk kan göras på en massa olika sätt. Mitt favvorecept är: koka upp 1,5 dl vatten tillsmmans med 25-50 g osaltat smör eller kokosfett, så att fettet smälter. Mixa 1 helt ägg och 2 äggulor med smaksättning, t ex vaniljfrön eller kanel. Fortsätt att mixa medan du häller över den heta vätskan i en smal stråle. Voilà! Smaskens!