Användning av äggvitorna...
Nu har jag äntligen hittat ett användningområde för alla de förkastade äggvitorna!
Jag tycker att de fungerar ganska hyggligt till att suga upp den goda såsen, ungefär som ris gör. Jag älskar thaigrytor tex… Det hjälper i alla fall att ha något på tallriken för att skyffla upp såsen med. Strimlad vita eller äggröra på vitan funkar likaså. Smaken funkar eftersom äggvitan inte har mycket smak till att börja med och mina grytor är väldigt starka. Jag ääälskar sambal olek, curry, mm!

Undras just vad strimlad vita kan tänkas vara, är den kokt förts eller?
Ja, du får berätta hur du tillagar vitan.
Ha ha… okej… Förlåt om jag var otydlig.
Om jag kokar hårdkokta ägg så kör jag hela ägget i ägg skäraren åt båda hållen. Först får man skivor, om man vänder ägget och skär igen får man strimlor… Fast nu pratar vi ju bara vitor, då steker jag dem (ovispade precis som de är) på låg värme precis som man gör med vanliga ägg. När de precis har stelnat (utan att man får den där krispiga ytan på) så skär jag upp dem i strimlor… typ spagetti stil. Annars vispar jag upp dem och gör äggröra…

Ok nu fattar jag ska prova!
Låter hur bra som helst! kommer att ha det som ris till currygrytor jag med, har saknat nåt som bryter den starka smaken. Tack!