Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1004 ggr
Margareta
0

24/11 Novembermörker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite fredagstankar…
Sista helgen innan 1:a advent lyser upp i höstmörkret.

Själv gillar jag lugnet som sprider sig i mörkret under hösten. Livet blir lite mindre kravlöst (om man inte skall flytta just då…) när man får kura ihop sig inne. Jag ser verkligen fram emot vår nya kakelugn.

Jag älskar att sätta upp adventsljusstakar och stjärnor och tända ljus i advent. Advent är även förknippat med dofter från glögg, pepparkakor och saffran. Dessa dofter får man nog bara njuta av nu och inte lika mycket smaka på…men det stör mig inte så mycket, det är inte första året och det har gått bra innan.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Håller med dig att när adventen kommer är det skönt med alla ljus och dofter. Jag gillar inte novembermånad så jag ser framemot ljusen.

Visst går det bra med ett liv utan pepparkakor, jag har köpt till barnbarnen.Flört

Gittan-Xyz
0

Jag har märkligt nog upptäckt att man kan njuta av att bara dofta på dem!

sissabella
0

Advent och jul är underbara, jag hittar oxå lite ro i det. Däremot brukar vinterdeppet komma och ta mig i jan och feb. För att sedan börja tina upp någon gång i Mars *ler*

odezza
0

sissabella, det är inte säkert att vinterdeppet kommer att få ett lika starkt grepp om dig denna gång, om du kör med LCHF. Rapportera gärna hur det går, då jag är mycket intresserad av LCHF:s inverkan på psyket. Glad

"still lost in space and time"

Pasi
0

Jag känner mig deppig NU….tycker inte om att ljuset har försvunnit.Ledsen

Amiechan
0

Hm. Det känns fel att första advent inte är förrän nästa helg - advent blir så kort i år! Jag tror jag ska tjuvstarta lite ändå… ;-)

Fibblan
0

Jag stornjuter av mörkret. Har en noja som kallas för ljuslyktor, har hittat en stor som jag hängt på våran inglasade balkong. Den lyser hela kvällarna. Man får göra det mysigt så mår man lite bättre.

anki1
0

Hej alla novemberdeppade och alla andra oxå. Jag ville bara säga att om mindre än en månad vänder det och vi går mot ljusa tider igen. Så hav tröst. Och under tiden får vi hjälpa till på traven med att tända ljus. Jag ser fram emot advent, och alla adventsljus som brinner och stjärnorna i fönstren. Det är så vackert.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk