Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1147 ggr
Gabriela
0

Mår jättebra! -12 var inte målet

Måste bara dela med mig av alla fördelar jag upplevt med vår nya kost. Både min man och jag gick över till en LC kost i december 2008, mest för att vi orkade inte mer. Just denna "jag orkar inte" har varit en mycket jobbig dumhet de senaste åren för oss. Men, med en riktig LC kost förändrades allt! Vi mår prima, diverse åkommor (t ex ryggont, IBS, migrän, torra ögon, konstiga hudproblem, konstant sug och hunger mm mm) är ett minne blott. Att jag dessutom har tappat 12 kg och han 5-6 är inte dåligt. Tyst På jobbet har de t o m slutat bjuda på socker-E-fylld-så-kallad-mat och frågar mer och mer hur jag gör för att vara så i balans hela tiden. Det är så enkelt. Ät bra näringsrik mat - strunta i det andra. När kroppen får i sig den näring den behöver är övriga 'sötsaker' och 'unna-dig-mumsbitar- överflödiga. Det finns inget 'stå-emot', man är helt enkelt inte sugen!

Men, en så stor kostomstälning tar tid! Jag vill uppmuntra alla nya som vill prova att äta LC att inte ge upp. Hälsovinsterna är guld värda!

Aliki
0

Grattis till er båda!

Viktnedgången är ju som sagt bara en del….men nog märks det att det blir lite mer "spring i benen" med mindre lass att bära?

I övrigt tycker jag att vi har det så bra att jag nästan skäms. (Nej, jag skäms inte)

PiteCarina
0

Grattis till era hälsovinster och viktnedgångar! Glad

Maia
0

Grattis, Gabriela! Så roligt att höra!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Agyr07
0

Jätteroligt med såna rapporter, det sporrar alla som kämpar. Stort Grattis till er båda. Kul att höra om effekterna på jobbet.

vinteralvan
0

Grattis. Ja, visst mår man så mycket bättre.

Gabriela
0

Tack! Tyst Det bästa är kanske att vi har faktiskt makten att förändra vår hälsa, kroppar, humör mm utan att vara beroende av andra (läs läkare). Vi själva väljer våra fina råvaror, lagar dem, äter dem och mår prima. En naturlig inställning till vår föda ger en naturlig hälsa. Och att näringsrik mat mätar bättre då kroppen får i sig det den behöver. Det är både min man och jag övertygade om.

Mervi
0

Grattis! Låter verkligen kanonbra.