Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 1885 ggr
tamari
0

Om man gillar rabarber

Det är rabarbertider, men jag hittade en påse i frysen och tänkte att den mpste användas förrän den färska skördas. I går gjorde jag alltcå en busenkel "rabarberpaj" . Lade tinade rabarberbitar i botten på en pajform. Hyvlade ca 100 g smör på, strödde över ett tunt-tunt skikt  mandelmjöl, tre  nypor vaniljsocker (inte vanillin) och strödde ännu på kanel. I ugnen 175 gr tills smöret  smultit och rabarbern mjuknat lite, så tog jag ut formen och rörde om alltihop. Sedan fick formen stå i ugnen tills den började bli lite brun. Jättegott som sådan (provsmakade), som ljummen med vispgrädde otroligt gott.

julia61
0

oj, oj va gott det verkade, söndagsdesserten är räddad. Nu ska jag kolla in min rabarber!!Skrattande

Balanserad
0

Samma här! Låter jättegott och det känns så bra att få äta av vårens primörer. Det är en njutning som jag är glad att jag kan få fortsätta med, men lite korrigerad.

Allt löser sej i LCHF-s värld!!

MdM-Cernita
0

Mmmm detta ska testas i kväll, har väntat på att rabarbern ska bli skördemogen, och nu är det dax.

Balanserad
0

Jag gjorde nog helt fel! Tog 100 g smör till för lite rabarber. Tyckte att det var ganska normalt många stänglar, men icke. Den sam i smält smör. Skulle ha varit mer "mjöl" i kanske? Den blev inte alls så god som jag föreställt mej! Surt sa räven!

[Pennylane1]
0

när jag gör sådan brukar jag ta smöret överst så det smälter ner i mandelmjölet… har aldrig testat tvärtom och så blandar jag inte runt det heller.

parsley
0

Låter himla gott.

Jag brukar göra raberberkompott med ytterst lite socker. Rabarber är trots allt rabarber och den lilla mängd socker som jag sötar med har åtminstone inte jag några problem med, Alternativ till  socker är ju stevia eller sötningsmedel.

Branneli
0

Nu finns det motivation att leta stevia Tungan ute