Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 7889 ggr
[selwyn]
0

Icas vispgrädde(sprut-tub)

Är denna okej?

Det är 3 g kolhydrater i den/100 g.

Det är ju sjukt mycket kolhydrater i många livsmedel som man inte ens tänker på.

Hur många kolhydrater/100 g är okej när man kör den här dieten?

Agyr07
0

Jag har testat denna, känns som luft med gräddsmak och tappar mycket fort konsistensen.

Livsmedel under fem gram är ok men sen får du förståss tänka på hur mycket du äter av dem.

[selwyn]
0

Okej!Tack för ditt svar!

matsmurfen
0

Vad står det på innehållsförteckningen mer än "grädde"?

andreas0
0

#0, Den är okej, men den är sämre än riktig grädde.

Minorca
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag fick en iSi Easy Whip av min familj ifjol, en kul men onödig pryl, med den kan man få vispad grädde på 10 sek. Man laddar med riktig grädde samt en patron gas. Vanligt att de har på Caffér. Ett alternativ till de grädde i "spray flaskor"

[Pennylane1]
0

wow! *vill ha*

lizaohman
0

oboy, ytterligare en pryl jag inte visste att jag behöver, som jag nu kommer att leta efter haha!

greensis
0

#5 Hmm, jag ser en perfekt födelsedagspresent till mig själv!!!Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

magma
0

Jag med, jag med! Det är ju Mors Dag snart, eller hur?Flört

[Karro]
0

woohoo ny högtid för min del Glad

[selwyn]
0

Den här dieten känns för bra för att vara sann!

Jag är inte hungrig, inte sugen och när jag äter får jag äta såna saker som det är en stor stop-skylt framför…I andra dieter…

Jag har kört sen i Måndags och på Måndag ska jag väga mig.

det ska bli spännande att se om det har hänt något på vågen!

Monky
0

#5 Ja men, det finns en GUD!! En sån där måste man ju ha!!

Skrattande

Slippa vispa, slippa ha en bunke med vispad grädde som säckar i hop i kylen och måste vispas om! Slippa diska bunken!

Det är bara ta fram och sen PSSSCCCHHHHHH - och sen är det klart!

Och med riktig grädde!!

Skrattande

achms74
0

selwyn - lycka till !!

Jag känner som dig… Grym diet… eller livsstil rättare sagt.. Har kört sen i januari och har tappat 12 kilo… Så lätt. =)

lakritsmaja
0

Ja, men en sådan har ju jag! Någonstans längst in i köksskåpen tillsammans med alla andra "bra-ha-grejer". Dags att plocka fram den igen!

mumin61
0

Himmel, var får man tag på en sån?????

Vill ha!!!!!

Andina
0

Amenh… vadå gas? Vadå för gas…? Är det gas eller luft (syre) man "fyller" grädden med…?

:)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

isalu507
0

Lustgaspatroner kör man med, om jag inte missminner mig, N2O.

nomorecarb
0

Gräddsifon heter dom, jag fick min i Fredags, hur kul som helstSkrattande

Minorca
0

Du har helt rätt.

Klippte lite från Wikepedia

Lustgas används som förpackningsgas i livsmedel och har E-nummer E 942. Lustgas finns även som drivmedel till exempel i patroner till gräddsifoner. Fördelen jämfört med luft är att lustgas inte orsakar härskning av fetter i matvarorna, som därigenom håller sig fräscha längre.

Anders-S
0

Hmmm.. 

Risk kanske att ni kör som ambulansförare sedan och blir svartlistade i butiken. Sedan låter man lite konstigt också.

Här är länk till diskussion i ämnet. Obs att den fortsätter över ett antal sidor. 

Enligt FN:s klimatpanel har lustgas en 296 gånger så stark växthuseffekt som koldioxid. Lustgasen står därför för 8 procent av den växthuseffekt vi människor ger upphov till.

Vanlig 40% grädde och en bra visp är inte fel.

greensis
0

Ooops, lustgas är en kraftig växthusgas Förvånad (vi har på jobbet låtit installera utrustning som rensar & återvinner överbliven lustgas från förlossningen bl a, och fått en hel del miljöcredd för det)

Svårt, svårt val.

Kunde det inte vara en standard kolsyrepatron istället?

Fabricati diem, pvnc!

[Pennylane1]
0

attan också att det alltid ska finnas en skitig baksida på den mest skinande medaljen!

[Pennylane1]
0

fast , bortsett från natureffekten, (jag menar inte att man bör bortse från den men jag menar OM man gör det) kommer det av gasen in i grädden? Hur mycket?

Andina
0

Jag misstänkte väl att det fanns nå't läbbans bakom gasiGrädde…!

(#20 - läskig läsning i länken - "knark-tråd" skulle man väl kunna kalla det för…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Minorca
0

Det är 8g ren N2O till en halv liter grädde.