Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1432 ggr
mamski
0

En liten rapport om viktminskning

Min 17-årige son hakade på mig i LCHF-andet för ca 10 veckor sen. Han vägde sig i dag - och vägde 13 kg mindre än när han började!

Största anledningen till att jag övertalade honom var inte viktminskningen utan att han ligger lågt i sina testosteron-värden efter sin tuffa 2-åriga cancerbehandling som avslutades för snart 4 år sen. Det här är ju en kost bra för hormonerna. Nu har hans tidigare obefintliga mustasch börjat växa och hans av bl.a kortison misshandlade kropp börjar anta normala former. Han är definitivt gladare!

uzie
0

Wow! Det är han definitivt värd!

Uttelille
0

Vilka goda nyheter!Glad

Isa56
0

Vad roligt att läsa, barnen är ju det käraste vi har.Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

JohanBaltic
0

grattis - LCHF är mycket bra för att återställa hormombalansen i kroppen så att tillväxthormoner gynnas - vilket din son är ytterligare ett bevis på.

missaz
0

Åh så underbar läsning! Grattis till sonen och grattis till dig!!!! Skrattande

Mcshep
0

Vad underbart, grattis till er båda Skrattande

Thyra4
0

Helt underbar nyhet. Lycka till

Lena123
0

Grattis till er båda,skönt att som mamma kunna hjälpa sin son på det här viset  Skrattande Ha det bra i fortsättningen.

http://www.winthers-skafferi.se/

mamski
0

Till saken hör att han aldrig hade kunnat gå ner i vikt på något annat sätt!

Han är ingen storätare, tycker inte riktigt om godis, efterrätter och sånt, åt lite chips nån gång emellanåt men annars inget mer än att han gillar läsk (jo, han tycker fortfarande om det men dricker det bara nån enstaka gång). Utifrån det han åt tidigare så borde han inte vara så tjock - om man inte visste att hans unga kropp utsatts för så mycket gifter under så lång tid att vi tror att det rubbat i stort sett allt. Så LCHF har faktiskt varit hans räddning mot en normal kropp!

Vi tror dessutom att hans lever inte mår riktigt bra då han har väldigt mycket leverfläckar på hela kroppen (jo, vi har frågat hans doktor men frågan tas inte på allvar). Men nästa vecka ska han iväg till en näringsterapeut, så då blir det säkert mer ordning på hans hälsa.

(Det är ett svårt dilemma man som förälder till cancerbarn ställs inför; å ena sidan vill du rädda livet på ditt barn med allt vad det innebär av gifter o dyl, å andra sidan vet du att de gifter de pumpar i ditt barn kan ge men för livet…Rynkar på näsan ) (För dig som undrar: Sonen fick akut lymfatisk leukemi, den vanligaste barncancerformen, i mars 2003 när han var 11,5 år. Sen följde 2 år av tuffa behandlingar där han missade nästan hela sin skolgång. Han blev också strålad uppemot hjärnan… Men han är frisk från cancern nuGlad!)

Emea67
0

Härligt att höra att han mår bättre av LCHF och att ni märker förändringar inte bara viktmässigt!

Hoppas att det går bra nästa vecka!

Lycka till!

Margareta
0

Vilken solskenshistoria.

Jag har dessutom hört att LCHF åsterställer kroppens deffekter mycket bättre genom kombinationen av protein och fett. Cancer växer i sockerlösning men dör i äggula. Den här kosten reparerar nog hans sargade kropp på djupet mer än ni anar. Fetterna vi rekommenderar är antiinflammatoriska och det är precis vad han behöver.

Lycka till och fortsätt gärna rapportera.

Numer pensionär i Nynäshamn

mamski
0

Nu är sonen nere på -15 kg, så snart undrar vi var det ska slutaGlad!?

Och det trots att han dricker juice, äter så mycket (mörk el halvmörk) choklad han vill på helgerna, äter bröd ibland och inte alls är särskilt noga!

Men det har väl att göra med att han är så ung och oförstörd (hmmm… Obestämd - se ovan!) och inte har nån historia som jojo-bantare. Fast under sina två första månader på sjukhuset åt han i stort sett ingenting (levde på dropp!), så egentligen har han nog nånstans ändå skadat sin metabolism. Han känner t.ex väldigt sällan hunger, oavsett vad och hur han äter.

Urvalet i hans garderob har däremot plötsligt ökat, så egentligen har denna kost varit billig och definitivt prisvärd nu när inga nya kläder behöver inhandlas Glad!

mamski
0

För att förtydliga: Sonen, 17 år, har alltså gått ner 15 kg på ca 12 veckor!!!Skrattande

glitterfisk
0

Vad härligt att höra! Både att han är frisk och nu mår bra av maten.Glad

mamski
0

En liten uppdatering om den numera nästan fjärilslätte pojken:

Han vägde häromdagen 57 kg! Från 79 kg till sin 163 cm långa (nåja, korta) kropp till 57 kg! 22 kg sen november -08!

Och han äter det han vill, dricker fortfarande juice och så, men undviker de största koliskällorna. Det märks att han är lättare, han rör sig mycket smidigare.

Dessutom verkar självförtroendet om utseendet ha ökat markant, särskilt sen hans mor (dvs jag) klippte honom i en frisyr jag inte ens visste att jag kunde. (Kan eg. inte klippa folk, men klipper hundar o tycker att lite likheter finns det ju. Ibland får jag t.o.m till det!)

mumin61
0

Vad härligt att läsa. Två av mina barn, den äldste o den yngsta var lite överviktiga när de var yngre. Men när de var i tonåren lyckades de gå ner ganska mycket (dock inte med LCHF eftersom vi inte hört talas om det då). Det är så underbart som mamma att se hur deras självförtoende växer när kilona minskar. O att få se deras stora lycka över att bli som "de andra" o att de kläder de vill ha finns i deras storlek.

Skickar ett stort grattis o lycka till i framtiden till din grabb!!!

Solange
0

Åh vad underbart! Grattis - detta är ju helt fantastiskt…

missaz
0

Fantastiskt! Förstår att han mår mycket bättre nu! 22 kg på så kort tid tycker jag är otroligt!

Andina
0

Vilken underbar och inspirerande tråd!
Stort jättegrattis till grabben! Och till hela familjen!
Denna framgång lyser säkert som en sol över er allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Margareta
0

Det finns inte ord till vad jag känner när jag läser din tråd. Det är helt otroligt och jag kan inte ens föreställa mig vad det betyder för grabben! En nystart i livet!

Numer pensionär i Nynäshamn

sepersl
0

Jag blir helt tårögd av glädje när jag läser detta.Vilken lycka! Skrattande

jag undrar dock det här med levern…. får man leverfläckar om man har problem med levern?

Branneli
0

Wow, imponerande !! Vilken lycka för er !! Det behövs verkligen efter eran "resa" i livet . Njuuut Glad