Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1724 ggr
Monky
0

Vet nån? Syra/basbalans?

Min syster är i full gång med att förespråka denna kostmetod;

http://www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

Jag har inte för avsikt att sluta med LCHF -mår ju toppen- men hon har pratat om den där syra/baskosten och när jag läser det som står blir jag ju förvirrad.

Vet inte riktigt hur jag ska bemöta alla argument som jag antagligen kommer få nästa gång hon kommer på besök… Sist vi sågs så sa hon, men det ska man inte äta och det ska man inte äta, när jag sa vad jag åt.

I de flesta fall vad gäller LCHF diskussioner jag hamnat i så är det inga problem när man pratar enkel fysiologi men det här med syra/basbalans var nytt för mig.

Någon som känner till detta?

andreas0
0

#0, Bra svar får du i den här tråden med nästan samma ämne, som var uppe tidigare idag.

Sedan tycker jag att det var mycket oartigt av henne att kommentera vad du äter. Om någon gjorde så mot mig ofta så hade jag sagt till dom: Du får en chans att övertyga mig om dina åsikter om kosten, och jag kommer att lyssna. Efter det vill jag inte höra något mer om det, ovavsett vad jag bestämmer mig för att äta i framtiden.

Monky
0

Ahaaa…. Glad Tack!!

andreas0
0

#2, Jag redigerade min kommentar i #1 lite, men tydigen hann du redan läsa eftersom du svarade, så läs gärna igen.

Monky
0

Ja, jag brukar inte själv göra så, så jag blev lite paff när hon gick på. Men jag sa att jag mådde bra och det verkade gå in Glad

Tänker sätta ned foten om det upprepas Skrattande