Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 3852 ggr
papputten
0

vitlöksmör biggans

hej är det någon som vet om det är några kolhydrater i biggans aromsmör, typ vitlökssmör, på innehållsförteckningen står det bara smör, vitlökspulver, kryddor. men vet inte om det är några kolhydrater i vitlökspulvret eller kryddorna.

tacksam för svar!

tamari
0

Det är så enkelt att göra sitt eget vitlökssmör med  extra kryddor om man vill.  Då vet man vad man äter!

papputten
0

#1 jo men det var inte det jag frågade efter.

pyre-lena
0

Prova att maila/ring dem och fråga. Berätta gärna vad du fick för svar Glad

tamari
0

Förlåt papputten, jag menade inte att vara "besserwisser". Skäms

[iovis]
0

Håller med! Om man gör det själv så vet man vad man har i ! För tänk om det är glutamat (krydda) och smörarom ?? Näe, jag skulle inte chansa, speciellt inte som det är så enkelt att göra själv, jag har svårare med korvtillverkning hemma….. Lycka till, hoppas du får ett bra svar av någon som vet!

papputten
0

# 4 ingen fara :)  det är en kompis jag frågar åt som ville ha svar, hon hade inte mjlighet att göra hemma utan ville ha det idag och var på resande fot.

på deras hemsida står det att dom tillverkar det av svenskt smör och kryddor , sen har dom beskrivningar av en del kryddor dom använder.

ska ringa dom imorgon, hör av mig om jag får ett svar!

papputten
0

# 5

nu kanske jag är naiv, men om dom har glutamat har dom väl skyldighet att skriva glutamat eller E621 på förpackningen och har inte smörarom också nått E-nummer?

om smörarom inte har E-nummer borde dom väl åtminstonde behöva skriva att det är en arom och inte en krydda.

skulle vara skönt att kunna köpa ett vitlökssmör  de gånger man är för lat att göra själv :D  om dom innehåller bra saker vill säga.

missaz
0

Om det är glutamat i måste det anges. Jag tycker att det där vitlökssmöret låter OK. (kolhydrater finns ju även i hemlagat vitlökssmör - från vitlöken och citronen om man har sån i, även om det är så lite att det inte är något att bry sig om)

Kabben
0

Hur gick det här?????