Oengagerad, trött och lat
I dag är ingen rolig dag. Trött, ointresserad av att göra någonting alls och helt enkelt sjukt lat.
Jag behöver städa huset, ska resa bort under veckan och hundvakten ska åtminstone få komma till ett rent hus. Göra klar statistiken som jag skulle gjort i går, tvätta, packa, bada hundar. Sen måste jag också klippa gräsmattan, gräsklipparen gick sönder så nu för jag smörja in handjagaren och försöka dra den runt.
Jag bara ORKAR INTE. Inte heller orkar jag besöka en kompis eller ringa till någon. Dumburken är inte heller skoj. Och dessutom regnar det.
Visst är jag gnällig?
Hänger istället framför datorn och försöker hitta något intressant.
I går var jag så pigg, tog min första långrunda på över ett år och kände inte av värk i fötterna så som jag brukade göra i fjol. Pigg och glad och stolt.
Bra resultat på vågen i morse också så jag fattar inte det här.
Sorry, var tvungen att gnälla av mig lite. Blir snart bättre, jag lovar.

Samma här. Hängig och smådeppig, lustlös, fast allting är ok. Jag skyller på vädret, och latar mig. Hmmm inte så dumt
Det finns inga måsten! Slappa och ha det skönt när du är ledig, sluta gnäll utan unna dig det du behöver, dvvs vila!

Ibland behöver man dagar utan en massa måsten och bara koppla av och ladda batterierna.
Jag har också en sån dag idag men vet att i morgon kommer jag nog att vara piggare om jag vilar i dag.
Karin

Äh, inte behöver huset städas eller gräsmattan klippas… skiten och gräset finns nog kvar när du kommer hem. Packa kan ju vara bra förstås om du ska resa bort, men det mesta på din lista kan du säkert stryka om du inte känner för det…
Jag brukar bli så uttråkad att jag till slut gör det som behöver göras för annars börjar jag äta. (Klok ovana…)
Just nu ser lägenheten ut som ett bomdnedslag men det är fixat till imorgon tänkte jag. Idag sover jag och katterna mest :)

Tack. Det känns skönt att fler har samma problem. Vill dock meddela att halva gräsmattan är klippt. Började med det som jag hade minst lust att göra. Blåsor i händerna men klipper jag den inte nu så kommer jag att få ett h**v**e när jag är tillbaka. Städningen måste jag också hinna med tyvärr annars kommer hundvakten aldrig mer att vilja sätta sin fot in här … men kanske i morgon.
Känner åxå igen mig - vissa dagar blir sådär.
Men inte idag! Fick ett mysko ryck och möblerade om lite i vardagsrummet. Och tänka sig - jag hittade damm-tjorvor!!
Mycket skumt… 
I mitt hem är de så sällsynta så jag tror de får vara kvar.. 

Fyra timmar tog det att klippa gräsmattan med min gamla rostiga motorlösa handjagare som stått ute i två vintrar. Men nu är den klippt om än lite ojämnt. Städningen får vänta tills i morgon, jag åker inte förrän på måndag. Då kanske det fortfarande är rent när hundvakten kommer.

Dammtjorvor och hundtussar, välkommen till min vardag. Ibland tror jag att alla sådana som ni andra rensar ut flyttar till mig.
Vart ska du åka ? Ska du iväg på nåt roligt???

#9 Roligt vet jag inte om jag ska kalla det men intressant blir det nog. Jag jobbar som datalärare och nu ska jag åka runt hos Sverigeflyg under fyra dagar och utbilda dem i Outlook och att använda Sharepoint. Har redan haft två dagar i Visby och det var mycket trevligt.
Så Ronneby, Växjö och Timrå, here I come. Hoppas bara jag hittar LCHF vänlig mat att äta under resan.
Kul. Välkommen till Växjö. Jag bor fyra mil därifrån.