Vikt & Mat
Jag ÖNSKAR sååå inneligt att jag går ner i vikt ….denna gång. Det känns så otroligt att äta alla dessa ej light produkter som jag inte har ätit på 10-15 år. Kanske bara av vana efter graviditeter.
VEM har gått ner mer än 5-10 kg på 3-6 månader???
Jag har 15 kg att gå ner men kanske jag böjar med 5kg….. Jag har ingen som peppar mig med detta här hemma så hoppas jag får stöd och svar i olika frågor av Er.
Min make är smal som en sticka. Jag har läst mycket Ni skrivit här och blivigt lite rädd att jag inte bara äter för lite fett? brukar inte sätta stora smör klickar i äggröran men skall börja göra det. Äter inte heller bacon bara 3-4 små bratvurst. skall äta bacon med…. Har ätit till frukost: 1h dl hallon, 2dl naturel yogurt, 1dl fettfri mjölk. Älskar Avokado med räkor, all fisk men inte så mycket nötkött men det finns vilt man kan bra äta och får. Har ätit förut pås såser och kan inte göra såser själva. Är lite rädd att misslyckas tror jag.
Ha en bra dag till er alla!
Hej cathrine - välkommen hit. 
Kollade på din sida - drar slutsatsen att du relativt nyss har börjat med LCHF. Hoppas du ska trivas och att det ska funka med viktnedgången så som du önskar. Det brukar funka när man äter rätt matvaror och proportioner mellan fett, protein och kolhydrater.
Du måste inte äta bacon, jag själv är ingen bacon-fan. Äter hellre naturellt kött, fisk och ägg än vad jag äter charkprodukter. Men det är ju gott att variera.
Ställ gäran konkreta frågor kring funderingar du har. Vi försöker svara så gott det bara går.
Jag lever på ägg, lax, broccoli, smör, grädde och gräddost = -2kg den här veckan (trots att det slank ner en twix å en 5dl cola i början av veckan).
Fettfri mjölk till frukost? Släng ut den.
Vill du ha en frukost baserad på mejerier bör du fetta upp den med tex. grädde, dina hallon och yoghurt hade ju inget fett att tala om. Normalt brukar jag rekommendera att man baserar frukost på protein och fett istället för bara en mejeriprodukt som inget ger någon näring elle rmättnad att tala om i längden.

Välkommen cathrine.
Det är bara att pröva sig fram, kolla gärna recept avdelningen till vänster på siten.
Jag äter mest av färsbiffar, lax och övrig fisk (tonfisk, makrill tex), mycket kyckling samt ägg i drivor. Majonnäs, creme fraiche och turkisk yoghurt. Jag har dragit ner kraftigt på flytande mjölkprodukter och märker att min mage inte är lika uppspänd som förut.
Kanske har jag alltid varit lite laktosintolerant utan att veta om det?
Grönsaker som jag äter är slanggurka, blomkål, broccoli samt nåt salladsblad, sen äter jag även färska championer och annan svamp när tillfälle ges. Har säkert glömt en del, är lite stressad att komma iväg på en fest :)
Jag har förresten gått ner från 103 kilo till 94 (igår) sedan den 6 april. Inget är omöjligt bara man ger sig tusan på att lyckas.
Lycka till!