bacongryta
Bacongryta
2 pkt bacon
250 gr färska champinjoner
1 gul lök 1 röd paprika
1 grön paprika
lite pressad vitlök (kan uteslutas)
2 dl creme fraiche
salt
vitpeppar
KANEL
Bryn bacon, skiva svamp o paprika o lök, värm i lite olja i en kastrull, blanda i bacon, fraiche och kryddor
Gott till pasta(för kolhydratätarna) och en sallad kanske för oss andra..
stal detta recept från ett träningsform jag håller till på..
passade vårat tänk så bra.. blev sugen på att göra själv faktiskt!
lite mycket paprika kanske.. öka baconet lite istället =)

Oh, later gott! :)
// Amanda

För hur många personer är det? Eftersom jo.. låter mums! =)

skulle säkert gissa på 4 i orginal, men för oss blir det nog för två kanske?.. haha..
Supergod gryta. Hällde på lite vispgrädde för att få mer sås. MUMS

Förr oss blev det fyra. =) Kan inte komma ihåg vad vi åt till, kanske zucchini eller dylikt? Gott var det, i alla fall.

Kan man tillsätta lite grytbitar av älg? Det har jag på upptining och jag vet inte vad jag ska laga till än. Bacon och älg och svamp?

låter helt underbart.. nu blev jag ju ännu hungrigare än jag redan är..
Låter jätte gott. Smörstek lite vitkol till så blir det nog ännu godare

Är det inte mycket kolisar i den här? Jag vet inte om jag fattat fel, men grönsaker är väl inte särskilt bra? De ska väl innehålla kolhydrater?
Alltså, ingen kritik mot Caena, det låter jättegott, men jag bara undrar :P
*skyller på att jag är ny*
det beror på vilken nivå man lägger sig. Klart att en hel paprika per portion och en halv lök kan bli i mesta laget och en dl cf på det blir väl för många kolisar för mig iallafall, skulle ta mindre av det än halva satsen tror jag! Men gott absolut!
Grönsaker är ju iofs inget fel på sainbella, många grönsaker kan du äta som broccoli, kål av alla slag (inte kol , det är inte så nyttigt tror jag
) sallad, sparris, avokado,gurka, LITE paprika, tomat lök etc..

som pennylane1 skriver,
det beor ju helt på vilken nivå man lägger sig på..
går att ta mindre portion, går att minska ner antalet paprikor man använder..
sen är det itne alla som ditchar grönsaker helt.. ibland spelar det ingen roll för migom jag käkar en paprika per dag, eller om jag inte äter grönsaker alls .. så länge jag försöker hålla mig ovanjord när det gäller grönsakerna känner jag ingen dålig karma för min egen del. det valet får man självklart göra själv.. ett recept är inte bundet per lag att göra som det står, det går att göra förändringar… =)