Hur många gram kolhydrater?
Hur många gram kolhydrater ska man som max äta per dag i LCHF?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Man skall dra ner på kolhydraterna tills man märker att det gör skillnad!
Rent generellt brukar man säga att under 100gram kolhydrater per dag är en Ketogen diet.. dvs, kroppen blir då tvungen att tillverka en del glukos själv!
Annars så är det nog rätt vanligt att LCHFare äter under 40-50 gram kolhydrater per dag och många ligger under 20 gram per dag!
Sen så har vi de som äter fakir eller kallas för UFO.. Under Fem gram Om dan!!
Börja med att dra ner på alla onödiga produkter som bröd, pasta ris potatis.. sådant som brukar fylla ut måltiderna och utgöra en stor del av energiintaget.. godis o läsk nämner jag inte för sånt e självklart!!
Ersätt energin från kolhydraterna med energi från fett.. gärna animaliskt såsom köttfett eller smör, olivolja, cocosfett!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#0, Det är väldigt individuellt, du får testa dig fram och hitta vad som passar dig. Runt 25-30 gram är en bra maxgräns att börja att testa med.

Jag äter sedan några månader tillbaka max 35 g kolhydrater per dag. Hur länge kan man äta så få kolhydrater?

Enligt vad som sagt ovan, med reservation för att vissa få av oss hittar ett golv under vilket det funkar sämre (för mig handlar det om blodtrycksfall). Å andra sidan ligger den gränsen för mig på under 10g/dag, så det är egentligen det finstilta.
Fabricati diem, pvnc!

Men hur fungerar det vid träning? Om kroppen inte får kolhydrater efter träning så bryts väl musklerna ner? 
#3, Om du vill kan du leva på 0 gram kolhydrater livet ut (och det skulle inte bli ett kort liv). Man behöver inte kolhydrater alls från kosten, dom få kolhydraterna som kroppen behöver kan den tillverka själv från protein och fett. Kolhydrater är inte ett essentiellt näringsämne på samma sätt som proteiner och fett, det behöver inte tillförs utifrån.

#6 Kroppen fyller på glykogenlagren från 1)de få kolhydrater vi äter 2) från nedbrytningen av protein till glukos (sk glukoneogenes).
Musklerna bryts bara ned om man äter för lite protein, men det gäller även kolhydratkostare.
Man kan lika gärna äta lagad mat efter träning som kolhydrater, om man säger så.
Fabricati diem, pvnc!
#6, Musklerna behöver inga kolhydrater, dom kan drivas minst lika bra (bättre skulle många säga) på fett, och äter man inte kolhydrater ett tag så går musklerna över till fettdrift.
Läs gärna på frank nilssons sida om träning på lchf-kost: http://livlinan.eu
Det finns en massa interessant på sidan, men missa inte texterna "myter" och "fettdrift" under kategorin "Mat och Idrott". Om du är mycket interesserad av ämnet så läs gärna hans bok, som kom ut rätt nyligen.

När du har ätit denna kosten ett tag och är fullt konverterad så lär du märka skillnaden efter träning.. för kunde jag döda för en banan efter gympasset.. men nu är mitt blodsocker höjt av naturliga skäl av ansträngningen.. så jag är inte hungrig direkt effteråt numera.. sen äter jag som normalt!!
Vad man kan säga mer är att det är minst farligt att inta kolhydrater direkt efter träninng.. men detta beror ändå på hur mycket du förbrukat.. och jag menar att man får träna på en ganska hög elitnivå för att förbruka både energi och kolhydrater i någon större utsträckning av vanlig motion/träning!!!
Det där med kolhydratladning före o effter träning är mest något som hypats av reklam.. och sponsrade idrottsmän/kvinnor!!
"-Tillför du socker efter träningen så bryts fettförbränningen tvärt av. Det innebär att sportdryck efter ett träningspass tar bort effekten av passet. Och då kan man lika gärna stanna kvar i soffan, säger han till Svenska Dagbladet.
Endast vid långlopp
Endast vid långa, extremt ansträngande tävlingar som till exempel ett maratonlopp kan det vara motiverat med sportdryck, men inte under träning på motionsnivå, hävdar Saltin."
http://svt.se/2.22620/1.1549292/sportdryck_saboterar_traning?lid=puff_1549299&lpos=rubrik
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Och ännu mindre om du vill det. Och mår bra av det. Kolhydrater är inget vi måste äta, inget kroppen behöver. Du får prova dig fram till den nivå som funkar för dig så att du mår bra!