Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 998 ggr
Halice
0

Food Investigators

Jag råkade hitta en ganska intressant TV-serie ifrån Australien som heter Food Investigators. Tyckte det var intressant så jag var olaglig och laddade ned ett avsnitt, för att se om det var bra eller inte.

Till min förvånning så verkade det väldigt bra. De pratade om super food som broccoli och blåbär.

Men det bästa var att de ska låta 2 personer testa att bara äta kött och grönsaker under en period Skrattande Vet dock inte hur det stog till med deras fett-intag, men man kommer nog få följa dem under varje avsnitt. Kommer att bli intressant och se vad de kommer fram till, eftersom de som är med i TV-serien är dietister och doktorer.

Både jag och min sambo började le när de två försöks-personerna berättade att de inte alls kände sig bra och var irreterade efter 2 dagar på dieten. (Kolhydrats-avtändning?)

linneaennil
0

Sänds detta på någon tv-kanal?

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

sepersl
0

låter som ett kul program - går det att hitta på någon tv-kanal?

Halice
0

Hmm, jag tror inte det har kommit till Sverige än. Vad jag har fått fram så sändes tydligen första avsnittet i Australien igår.

Finns för nedladdning, men har Australien webb-tv?

Halice
0

Gud vad jag älskar Webb-TV!

Här är länken till avsnittet.

http://www.sbs.com.au/shows/foodinvestigators/watchonline/page/show/foodinvestigators

linneaennil
0

Gött!

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Muskrat
0

Ser på den just nu, de pratade en hel del som salt. Det hade jag aldrig tänkt på.. så vi för inte bara i oss mycket mindre socker, utan mycket mindre salt också.

Det får mig att tänka på tråden "dags att tappa ned?" Salt höjer ju blodtrycket, och personen i fråga har klagat på mycket yrsel (med ett högt intag av blodtrycks sänkande preparat) försvinner allt detta salt från kosten så är det ju inte alls konstigt som jag ser det.

sepersl
0

har oxå sett inslaget nu och väntar med spänning på nästa Glad

jag får i mig väldigt lite salt då jag knappt saltar min. Kan inte äta bacon utan blötläggning.

Halice
0

Det man kan fundera på i inslaget är ju att de säger att 80% av det dagliga intaget av salt kommer ifrån hel-halv fabriket. Tack och lov att vi på LCHF inte äter sånt!

Undra hur mycket salt Australien för övrigt har i sin mat, samt hur mycket salt vi i Norden har.

Men saltet är helt klart värt en tanke. Men salt-brist är inte heller kul. Tror att vi på LCHF klarar oss alldeles fint Cool

Dumt att Australien och Nya Zeeland inte är med i EU, vad jag har fått fram så verkar de ha kommit ganska långt gällande mat. De har tex förbjudit många E-ämnen så som Azo-färgämnen mm.

Längtar till nästa vecka!