Intervjuperson sökes om att äta sig frisk
Hej, jag jobbar med en artikel om mat och hälsa. Nu söker jag en kvinna som tacklat besvär som exempelvis nedstämdhet, höga blodfetter eller högt Blodtryck utan piller, genom att äta sig frisk och som kan tänka sig att berätta om det.
Det är bra om intervjun kan göras idag eller på fredag.
Vänliga hälsningar/Anna Bäsén, medicinreporter på tdningen Expressen, e-post: anna.basen@expressen.se

Låter jättespännande! Tyvärr är jag alldeles för mån om min integritet för att ställa upp och berätta om hur mina ledinflammationer försvann tillsammans med snarkningen och migränen av LCHF, men kommer tillbaka så fort jag gör ett avsteg.
Kul att någon väljer att fokusera på den aspekten och inte bara viktnedgången. Jag puttar upp tråden och hoppas någon svarar dig!

Duger det med astma?
Hade 25 ackumulerade graviditetskilon som försvann + allt vad vardagsastma heter. Håller i princip vikten sedan april 2007.
Det intressanta är att mellan barn 2 & 3 gick jag ned 17kg på tallriksmodellen och tuffa spinningpass - och fick strida för varje hekto. Marginell förbättring av astman trots viktnedgång.
På LCHF (aug till maj) förbättrades lungkapaciteten från 80% till 99,9% UTAN underhållsmedicinering eftersom jag ammade under tiden. När jag gjorde uppföljningen i maj 2007 ville de inte se mig igen på typ två år, för jag har ju trots allt allergier. Då försvann 24,5kg lite i taget under 10 månader lätt och smidigt.
Blodfetterna har jag inte kollat, har lågt Blodtryck, inga depressions- eller utbrändhetstendenser.
Fabricati diem, pvnc!

Hm, är bara kvinnor av intresse?

Pasi, du får dra på dig peruk och döpa om dig till Paselina :)
Själv har jag blivit bra i min magsjukdom, men tycker att jag ätit lchf-kost på tok för kort tid för att avge någon slags rapport.
min mor skulle kanske passa här…. fast hon har ju bara ätit sedan bärjan jan… men märkte omedlebart förbättring i nedstämdhet och det höga blodtrycket försvann på några få dagar. Blodfetterna vet jag ej…

#0 AnnaBasen… min email funkar tyvärr inte, så jag har pm:at dig istället. Kolla din inkorg här på forumet! 
"still lost in space and time"