Mina hälsovinster med LCHF!
Hej därute! Tänkte tjata om mina hälsovinster med LCHF, jag säger som kaisakavat man sår frön till de som är nyfikna på en kursändring vad gäller kosten. Det som gläder mig mest är: viktminskning samt att jag kommer att kunna sluta med min blodtrycksmedicin, äter idag endast en halv 25mg Sparkal Mite , detta resultat efter sex veckor med LCHF-kost! Mitt Blodtryck idag 114/72 vad sägs om det?För övrigt har mitt sömnbehov minskat med en och en halv timma, detta redan efter två veckor med den nya kosten. Aldrig proppmätt, aldrig sugen äter tre mål/dag,inget skåpätande på kvällen, reptilhjärnan har gått i dvala det får den gärna fortsätta med.Det finns mer att säga, men jag stoppar här.
Många hälsn./Glokar

ville bara säga grattis!

"Blir man tjock av bröd?
Nej det är inte brödet du blir tjock av, utan det du lägger på brödet, alltså smöret och pålägget. I boken Blir man tjock av bröd? av dietisten Anna Ottoson…"
Tidningen M gjorde reklam för denna bok och denna dietist. Tidningen kom i min brevlåda i dag. Jag blev så arg!!!

Va kul att det går så bra för dig glokar! Grattis!! 
Grattis till vinsterna. Jättehärlig läsning.

#0 "äter idag endast en halv 25mg Sparkal Mite"
Vad är "Sparkal Mite"?
Behöver kroppen det?
Jag har isf missat något…

Hej PITCH! Det är en kärlvidgande medicin som har till upgift att minska blodtrycket. Lchf-kosten kommer i mitt fall att ersätta pillren. 25mg av Sparkal Mite är den lägsta dosen.
Hälsn./Glokar

Stort Grattis! 
Härligt att höra, Glokar! 

vilken fantastisk högvinst
Stort grattis! Blir glad när jag hör vad god mat med mycket fett gör för hälsan.
"Det är inte brödet du blir fet av…" Den boken är skrämmande i sin okunnighet och förakt för verkligheten.
Det borde finnas ngn myndighet dit man kunde skicka anekdotiska bevis om hur kost har räddat människors hälsa.
Jag tror mängden bevis för lchf skulle svämma över alla breddar!
Puttar upp också denna tråd, det söktes folk som fått förbättringar angående blodtrycket efter att de börjat med LCHF.
Anna Ottosson skriver för Expressen har jag för mig, har läst lite krönikor av henne. De är inte bara är späckade av dumheter utan brukar också hålla en skrattretande låg nivå vad gäller stavning och språkbruk…
Hmm, vad har det med saken att göra? Det var inte Ottosson som sökte intervjuobjekt, eller har jag missat något?
För övrigt så ska vi väl inte neka någon att inhämta ny kunskap även om de jobbar på Expressen, för vem vet- om ett par år kanske Ottosson är hängiven medlem här på kif?
Det var en kommentar till #2, förlåt, glömde skriva det!